یمن؛‌ محور گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان هلندی و انگلیسی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

یمن؛‌ محور گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان هلندی و انگلیسی

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتایان هلندی و انگلیسی مدعی شد که حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی غیرقابل قبول بوده و نظام بین‌المللی را بی‌ثبات می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 31
کد خبر: ۲۲۱۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر، پنتاگون بامداد یکشنبه اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به‌صورت تلفنی با «کایسا اولونگرن» همتای هلندی و «گرانت شاپس» همتای انگلیسی خود گفتگو کرد.

 

آستین در این تماس‌ها مدعی شد که حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی غیرقابل قبول بوده و نظام بین‌المللی را بی‌ثبات می‌کند.

 

به نوشته وبگاه پنتاگون، وزرای دفاع آمریکا و هلند با ادعای اینکه این حملات آزادی ناوبری و کشتیرانی ذیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، گفتند که همچنین تهدیدی برای شهروندان کشورهای مختلف به حساب می‌آیند.

 

آستین همچنین گفت: «با همتای بریتانیایی خود درباره حملات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در دریای سرخ صحبت کردم».

 

طبق این گزارش، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «حملات یمنی‌ها در دریای سرخ نشان‌دهنده یک مشکل بزرگ بین‌المللی است که نیاز به اقدام جمعی دارد».

 

پیش از این،‌ نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در صورت تداوم محاصره مردم غزه حملات علیه کشتی‌های صهیونیستی تشدید خواهد شد، به آمریکا و شرکای این کشور درباره نظامی‌ کردن دریای سرخ هشدار دادند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار