تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد

کوشکی:مصرف گاز بخش خانگی به ۶۵ درصدِ تولید رسید

کوشکی:مصرف گاز بخش خانگی به ۶۵ درصدِ تولید رسید رئیس مرکز کنترل گاز کشور گفت: میزان مصرف گاز بخش خانگی به ۶۵ درصد از تولید رسیده است و اگر ۱۰ درصد مصرف گاز کاهش یابد تا ۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 31
کد خبر: ۲۲۱۲۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا کوشکی رئیس مرکز کنترل گاز کشور درباره ضرورت مصرف بهینه گاز اظهار کرد: میزان گاز مصرفی در بخش خانگی و تجاری در فصل تابستان بیشتر در حوزه پخت و پز و استفاده از آب گرم معادل ۲۵ درصد از تولید است اما با شروع فصل سرما از آبان ماه روند مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایشی می‌شود و در فصل زمستان هم به حداکثر میزان خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز بخش خانگی در روز جمعه به ۶۵ درصد از تولید رسید افزود: میزان مصرف گاز بخش خانگی در زمستان به ۸۰ تا ۸۵ درصد هم خواهد رسید که درصد زیادی از گاز تولیدی کشور را شامل می‌شود اما اگر فقط ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا ۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور گفت: هموطنان در بخش خانگی و تجاری و اداری با رعایت نکات بسیار ساده می‌توانند در کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز سهیم باشند از جمله اینکه دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را در منزل رعایت کنند.

کوشکی با بیان اینکه پوشش مردم ما در منزل در فصل تابستان و زمستان شبیه هم است افزود: متأسفانه خیلی از مردم ما در فصل سرما پوشش زمستانه در منزل ندارند درصورتیکه اگر از لباس گرم در منزل استفاده کنند تحمل دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منزل به راحتی قابل انجام است.

وی استفاده از فضای گرم منزل و استفاده از شعله مناسب گاز برای پخت و پز را در کاهش مصرف گاز موثر دانست و اظهار کرد: هموطنان در طول روز که معمولاً بیرون از خانه هستند حتماً درجه و دمای سیستم گرمایشی منزل را پایین بیاورند و از روشن نگه داشتن کتری روی گاز در طول روز خودداری کنند.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور یادآور شد: بسیاری از مراکز تجاری از سیستم‌های گرمایشی گرماتاب در فضای پیاده رو استفاده می‌کنند که هدررفت انرژی گرمایی بسیار زیادی دارد و گاز زیادی مصرف می‌کند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار