قیمت کتاب‌های درسی افزایش می‌یابد؟ رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال

دلایل اختلاف چند نمره‌ای برگه‌ امتحانات نهایی دانش‌آموزان پس از تصحیح

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف چند نمره‌ای در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 21
کد خبر: ۲۲۹۴۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف نمرات دانش‌آموزان در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی به گونه‌ای که در تصحیح نخست به یک دانش‌آموز نمره 16 و در تصحیح دوم نمره 19 داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگه‌های امتحانات نهایی قرار می‌گیرد همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح می‌شود.

 

وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان می‌گویند علاوه بر کنکور باید سه سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانش‌آموزان روال عادی زندگی خود را سپری می‌کنند، تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانش‌آموزان و در مدرسه خودشان برگزار می‌شود اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.

 

زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر