7 ویژگی وکیل ملکی خبره در شیراز که باید بدانید!-راهبرد معاصر

7 ویژگی وکیل ملکی خبره در شیراز که باید بدانید!

وکیل ملکی به کسی گفته می شود که در تمام مراحل مربوط به ملک اعم از خرید و فروش و اجاره های سنگین و حتی تنظیم اسناد و بررسی و استعلام اسناد موکل خود را همراهی کرده و از بروز هرگونه کلاهبرداری جلوگیری به عمل می آورد. در مقاله ی 7 ویژگی وکیل ملکی خبره در شیراز همراه ما باشید تا در انتخاب وکیل خود آگاهانه قدم بردارید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 28
کد خبر: ۲۳۰۴۲۷

بهترین وکیل ملکی در شیراز

به گزارش راهبرد معاصر؛ در دنیایی که هر روزه مردم با انواع مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم می کند پرونده های ملکی از آن دست مشکلاتی به حساب می آید که علاوه بر آسیب روحی  و گرفتن زمان زیادی از اشخاص، در صورت واگذاری نتیجه ی دادگاه، شخص را متحمل ضرر مالی جدی می کند. در این بین وکیل ملکی به کسی گفته می شود که در تمام مراحل مربوط به ملک اعم از خرید و فروش و اجاره های سنگین و حتی تنظیم اسناد و بررسی و استعلام اسناد موکل خود را همراهی کرده و از بروز هرگونه کلاهبرداری جلوگیری به عمل می آورد. در مقاله ی 7 ویژگی وکیل ملکی خبره در شیراز همراه ما باشید تا در انتخاب وکیل خود آگاهانه قدم بردارید.

 

وکیل ملکی خبره در شیراز

شیراز به عنوان یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران از لحاظ جمعیت می باشد که متناسب با تعداد جمعیت خود وکلای بسیاری را در خود جای داده است و حتی هر روزه بر تعداد وکلای آن افزوده می شود. در این شرایط شما به یک راهنما نیاز دارید تا بتوانید از لیست بلند بالای وکلا در این ازدحام کلان شهر بتوانید با اطمینان کامل بهترین وکیل ملکی در شیراز را بیابید و با اعتمادی که به تخصص وی دارید پرونده خود و همچنین اطلاعات محرمانه خود را به او بسپارید.

 

برای شناسایی این وکیل شما به عنوان موکل بایستی به یک سری از معیارها و پارامترهای انتخابی متوسل شوید تا نتیجه ی عالی مورد نظرتان برای پرونده شما رقم بخورد. ما قصد داریم یک سری از ویژگی های این وکلای حاذق را شرح دهیم تا در روند انتخاب شما کمکی کرده باشیم.

 

7 ویژگی وکیل ملکی که باید بدانید

یک سری از ویژگی های وکیل ملکی در شیراز عبارت اند از: تخصص، تجربه، تحصیلات، پیگیری مستمر، قابل اعتماد، صبور، دقت در جزئیات که در ادامه به شرح مختصری از هر کدام خواهیم پرداخت:

 

تحصیلات: یک وکیل خوب در حوزه ی ملکی به وکیلی گفته می شود که دوره دانشجویی و تحصیلاتی خود را در دانشگاه های معتبر و شناخته شده گذرانده باشد. چرا که این دانشگاه ها به دلیل سطح علمی بالا و اساتید مجرب خود شهرت یافته و عملکرد خود را در طی سالیان زیادی ثابت کرده اند، بنابراین دانشجویی که در این دانشگاه فارغ التحصیل شه باشد بی شک از این چشمه های علمی اساتید مربوطه بهره مند شده و پایه و زمینه ی یک وکیل خوب بودن را فرا گرفته است. پس در انتخاب بهترین وکیل ملکی خود به سوابق علمی او دقت کافی را داشته باشید.

 

تخصص: پس از اینکه وکیل تمام دوره های تحصیلاتی و کارآموزی خود را گذراند و وارد عرصه وکالت شد و شروع به اخذ پرونده نمود کم کم تجربه و مهارت لازم را کسب می نماید. پس از گذشت مدتی او متوجه خواهد شد که پرونده های حوزه خاصی را با مهارت بیشتری حل می کند و مهارت خاصی در آن زمینه نشان می دهد.

 

بنابراین به مرور شروع به اخذ تعداد بالایی پرونده در همان زمینه کرده و با گذشت زمان و بالا رفتن تعداد این موکلین و پرونده ها، وکیل مورد بحث ما تخصص لازم را در آن زمینه کسب خواهد نمود. به این معنی که از وکلای متخصص در آن زمینه به حساب می آید. شما نیز در انتخاب بهترین وکیل شیراز توجه داشته باشید که وی در زمینه ملکی تخصص لازم را داشته باشد.

 

تجربه: تجربه مقوله ای جدا از تخصص نیست. همانطور که در توضیح تخصص گفتیم با مرور زمان و حل تعداد زیادی در پرونده های حوزه ی خاص، وکیل تجربه و مهارت ویژه ای در آن حوزه کسب می کند. زیرا وی در هر پرونده با گره خاص و راه حل آن آشنا می شود و این روند در تمامی جلسات برای او تکرار می شود و پس از گذشت زمان او تبدیل به کوهی از تجربه در زمینه خود می شود که دیگر برای حل گره های پرونده نیازی به صرف هزینه و زمان زیادی ندارد و با کوچکترین رجوع به پرونده های قبلی تمامی راه ها و کوره راه های لازم را برای حل پرونده جدید برای خود تداعی می کند.

وکلای شیراز

پیگیری مستمر: شاید باور این مسئله کمی دشوار باشد که اکثر پرونده ها به دلیل سهل انگاری وکیل و پشت گوش انداختن روند آن رای خود را به طرف مقابل واگذار کرده است. با همین مثال کوچک می توان درک کرد که پیگیری مستمر پرونده و تکمیل اسناد لازم تا چه حد می تواند در پیوزی پرونده حیالتی باشد. توصیه ی اکید ما این است که در انتخاب بهترین وکیل شیراز طی همان جلسات اولیه به میزان پیگیری های وی توجه کرده و این مسئله را از موکلین دیگر نیز جویا شوید و آگاهانه انتخاب کنید.

 

قابل اعتماد بودن: زمانی که شما پرونده خود را در اختیار وکیلی قرار می دهید شرایط ایجاب می کند که برای هدایت پرونده در مسیر درست تمام اطلاعات لازم را در اختیار وکیل خود قرار دهید. حال اگر این اطلاعات از سری اطلاعات محرمانه برای شما محسوب شود نیاز است که به ویژگی اخلاقی وکیل که مورد اطمینان و اعتماد بودن وی است دقت زیادی داشته باشید تا بعد از اتمام مراحل دادرسی خیالتان از جانب محفوظ بودن اسرار خود آسوده باشد.

 

دقت در جزئیات: در روند دادرسی پرونده امکان دارد شما به اسناد و مدارکی دست پیدا کنید که به عنوان مدارک تکمیلی اگر تحویل قاضی داده شود در نتیجه رای صادر شده تاثیر چشم گیری داشته باشد. و این از مهارت های وکیل به حساب می آید که تا چه میزانی در جزئیات دقیق می شود و چه اسنادی را برای ارائه به دادگاه جست و جو می کند و از قلم نمی اندازد.

 

صبور: مراحل رسیدگی به پرونده و دادگاه و دادسرا و سر و کله زدن با شاکی های مختلف صبر بالایی را می طلبد. بهترین وکیل ملکی در شیراز و می تواند به راحتی با صبوری خود با حواشی کنار آمده و اجازه ندهد که کوچکترین تاثیر منفی بر پرونده وارد کند. او همواره صلاح و رضایت موکل خود را در نظر گرفته و به دلیل کمبود صبر و حوصله هیچگاه نظر شخصی خود را بر موکل تحمیل نمی کند و یا با نظر خود حرکت نمی کند.

 

حق الوکاله به چه چیزی بستگی دارد؟

هزینه حق الوکاله در پرونده های ملکی به عوامل زیادی همچون محل ملک، تجربه و تخصص وکیل، میزان زمانی که باید برای آن صرف شود، شرایط پرونده و نوع خدمات حقوقی لازمه بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق باید در اولین جلسه مشاوره و آشنایی در مورد تمام ابعاد پرونده به طور دقیق صحبت کرده و جزئیات حق الوکاله و حتی مراحل تسویه حساب را با وکیل خود طی کنید.

بهترین وکیل شیراز

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم از اهمیت چشمگیر ویژگی های مهم در یک وکیل ملکی صحبت کنیم و شما را در انتخاب خود آگاه کرده و از هدر رفت سرمایه و زمان شما جلوگیری به عمل بیاوریم. لازم به ذکر است که شاید دقت در تمام این مسائل و معیارها کمی دشوار بنظر برسد ولی باید بدانید سرمایه ای که حفظ و یا از دست رفتن آن در گرو دفاع درست وکیل قرار دارد خیلی ارزش بالایی داشته و سزاوار حساسیت شما در انتخاب تان می باشد. از این که در مقاله 7 ویژگی وکیل ملکی خبره در شیراز همراه ما بودید نهایت تشکر را داریم.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار