چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: به‌عنوان مثال در حوزه‌ای که ۳۰ کرسی دارد باید از کل آرای صحیح ماخوذه محاسبه کنیم و به ترتیب افراد را مشخص کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 03
کد خبر: ۲۳۰۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: هر کسی که بتواند ۲۰ درصد آرا را به‌دست آورد به ترتیب آرایش در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک موقع است که مثلا ۵ نفر به ۲۰ درصد می‌رسند از ۳۰ کرسی نمایندگی یا یک موقع است مثلا ۱۰ نفر می‌رسند در این صورت همین افرادی که ۲۰ درصد را کسب کرده‌اند به ترتیب آرای‌شان منتخب می‌شوند.

به گفته وی افراد باقیمانده و کرسی‌های باقیمانده برای رفتن به دور دوم هم این‌گونه است که مثلا زمانی که در تهران ۱۰ نفر فقط توانسته‌اند ۲۰ درصد را کسب کنند، ۲ برابر تعداد باقیمانده کرسی ما معرفی می‌کنیم و این افراد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اسلامی گفت: به‌عنوان مثال اگر ۲۰ نفر در تهران ۲۰ درصد آرا را کسب نکرده باشند باید با ۲۰ نفر پشت سرشان یعنی ۴۰ نفر با هم به رقابت بپردازند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده