شهریاری: بارها نسبت به انتخاب مسیر ریلی نادرست به دولت هشدار دادیم-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

شهریاری: بارها نسبت به انتخاب مسیر ریلی نادرست به دولت هشدار دادیم

نماینده زاهدان در مجلس در گفتگویی اظهارداشت که مسیر ریلی زاهدان زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود و کارگران راه‌آهن باید به صورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی اقدام کنند، مسیری که از همان ابتدا نسبت به آن به دولت هشدار دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 26
کد خبر: ۲۳۳۶۹

به گزاش راهبرد معاصر؛ روز گذشته با خروج قطار مسافربری زاهدان-تهران از ریل، رویدادی مرگبار به وقوع پیوست.

 

حسینعلی شهریاری درباره وقوع سانحه قطار زاهدان- تهران با بیان اینکه هنوز دلایل اصلی وقوع این سانحه که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنانمان شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی دلایل سانحه هستند.

 

وی ادامه داد: اما بارها به دولت و وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم که مسیر درستی را برای احداث این مسیر ریلی انتخاب نکرده‌اند چرا که همواره این مسیر زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود و کارگران راه‌آهن باید به صورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی این چند کیلومتر اقدام کنند.

 

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: از آنجایی که این مسیر همواره زیر شن‌های روان پوشیده می‌شود، سرعت قطار بسیار کاهش می‌یابد و در حالی که مدت‌زمان سیر قطار در مسیر زاهدان – بم باید 2.5 ساعت باشد گاها به 7 ساعت می‌رسد که باعث نارضایتی مردم می‌شود.

 

شهریاری با بیان اینکه مسئولان از این وضعیت اطلاع داشتند و بارها نسبت به این شرایط به آنها تذکر داده بودیم، گفت: بارها این موضوع مطرح شد که یا باید این مسیر ریلی تغییر کند یا حفاظ‌هایی تعبیه شود که مانع ورود شن به این مسیر ریلی شود اما متاسفانه علیرغم تمام این تذکرها و هشدارها هیچ اقدامی صورت نگرفت.

 

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: موضوع بعدی بحث خطای انسانی است. در حال حاضر برخی از مصدومان می‌گویند لوکوموتیوران پی در پی نسبت به افزایش و کاهش سرعت قطار اقدام می‌کرد و در شرایطی که سرعت قطار را افزایش می‌داد، بلافاصله نسبت به ترمزگیری اقدام می‌کرد که این موضوع هم باید مورد بررسی قرار بگیرد چرا که احتمال وجود خطای انسانی از سوی لوکوموتیوران قطار وجود دارد.

 

وی با اشاره به تاخیر طولانی در مورد اجرای این پروژه گفت: در دولت نهم به آقای بهبهانی همواره می‌گفتیم که نسبت به ساخت این پروژه که در حال تبدیل به آثار باستانی بود، اقدام کند.

 

وی افزود: ساخت راه‌آهن بم- زاهدان 16 سال به طول انجامید و در نهایت هم با نقدهایی به افتتاح رسید.

 

شهریاری تاکید کرد: متاسفانه تنها راه دسترسی مردم زاهدان به حمل و نقل برای جابه‌جایی حمل و نقل ریلی است چرا که به دلیل فاصله بسیار زیاد زاهدان از مرکز کشور، امکان تردد با اتوبوس بسیار سخت است. از سوی دیگر تعداد ایست‌ بازرسی‌ها به قدری زیاد است که مدت‌زمان سفر را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: از سوی دیگر ایرلاین‌ها پول خون پدرشان را بابت پول بلیت هواپیماها می‌گیرند و بعضا پول بلیت هواپیما در این مسیر به یک میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد که مرد قدرت خرید آن را دارند بنابراین تنها دسترسی برای آنها حمل و نقل ریلی است.

 

وی گفت: هفته آینده وزیر راه و شهرسازی باید در مجلس حضور یابد و نسبت به وقوع این سانحه به ملت شریف ایران پاسخگو باشد.

 

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر دیروز در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد.

 

وی افزود: تعداد مسافران قطار زاهدان - تهران ٢٥٠ نفر بود که از این تعداد علاوه بر پنج نفر کشته ۱۵۷ نفر نیز مجروح شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت خروج قطار از ریل در دست بررسی است افزود: مجروحان این حادثه در بیمارستان‌های زاهدان در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

 

وی گفت: یک تیم از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بعد از اعزام به سیستان و بلوچستان از نزدیک در حال بررسی دقیق علت بروز حادثه است.

 

۱۱۰ مصدوم حادثه ریلی زاهدان از بیمارستان ترخیص شدند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۱۰ مصدوم حادثه ریلی زاهدان - تهران بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی امروز/پنجشنبه/ از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.

 

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل ۱۵۷ نفر مصدوم برجا گذاشت که بلافاصله به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

 

وی ادامه داد: بیماران بدحال نیازمند خدمات خاص این حادثه نیز برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان منتقل شدند.

 

علت حادثه قطار زاهدان-تهران هنوز مشخص نیست

صادق سکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات سانحه قطار زاهدان – تهران اظهار داشت: ساعت 16 امروز تعدادی از واگن‌های قطار مسافربری زاهدان – تهران در ایستگاه شورو در 100 کیلومتری زاهدان از ریل خارج و باعث بروز سانحه می‌شود.

 

وی درباره آخرین اخبار از تعداد سانحه دیدگان گفت:‌ طبق آخرین گزارشی که به ما ارایه شده است این سانحه 3 کشته و 35  مصدوم به جا گذاشته است.

 

رییس روابط عمومی راه‌آهن در پاسخ به این سوال که علت سانحه چه بوده است، گفت: کمیته بررسی سوانح به محل عازم شده است و در حال بررسی علت سانحه هستیم، هنوز اطلاعات دقیقی از علت سانحه به دست نیامده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده