جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

احتمال جابجایی در جانمایی فرودگاه اختصاصی چابهار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر این‌که فرودگاه کنارک یک فرودگاه استراتژیک است،گفت:احتمال جابجایی مکان ساخت فرودگاه اختصاصی چابهار در منطقه آزاد وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 31
کد خبر: ۲۳۴۲۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به نیاز منطقه آزاد چابهار به احداث فرودگاه اختصاصی، اظهار کرد:‌ فرودگاهی که در کنارک داریم یک فرودگاه بسیار راهبردی و استراتژیک است که همیشه باید فعال باشد.

وی از پیگیری برای اخذ مجوز فرودگاه اختصاصی چابهار در محدوده منطقه آزاد خبر داد و بیان کرد: معتقدیم ظرفیت این فرودگاه راهبردی نباید با بحث‌های تجاری و مسافری درگیر کنیم.

 

عبدالملکی تاکید کرد: فرودگاه کنارک به‌عنوان یک پایگاه تاکتیکی بسیار مهم برای نیروی هوایی باقی بماند و توسعه یابد. اما در بخش اقتصادی و تجاری به یک فرودگاه اختصاصی برای چابهار در داخل محدوده منطقه آزاد نیاز داریم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شورای عالی مناطق آزاد با یادآوری این‌که فرودگاه فعلی (کنارک) خارج از محدوده منطقه آزاد است، گفت: فرودگاه جدید چابهار داخل محدوده منطقه آزاد جانمایی شده که ممکن است جای آن تغییر کند، چراکه بحث های فنی در خصوص جابجایی مکان فرودگاه وجود دارد.

عبدالملکی اظهار کرد:‌ احداث فرودگاه در داخل محدوده منطقه آزاد از چند منظر اهمیت دارد؛ یکی این‌که اگر داخل محدوده نباشید کارایی لازم را نخواهد داشت. یکی از مزیت‌های مناطق آزاد، آزاد بودن ویزاست، چراکه برای بهره‌مندی مسافر از مزیت مذکور باید فرودگاه داخل محدوده باشد. نکته دیگر در صادرات مجدد است، کالاهای که وارد می‌شود برای بهره‌مندی از مزیت‌ها باید داخل محدوده منطقه آزاد وارد شود.

وی افزود:‌ موضوع بعدی که موضوع مسافت است، هرچه قدر فرودگاه به محدوده منطقه آزاد نزدیک یا داخل آن باشد حمل مسافر و بار تسهیل می‌شود. نکته دیگر آن‌که محدودیت‌های بخش نظامی را نداشته باشیم، فرودگاه نظامی باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشد. بنابراین ما نیازمند جایی هستیم که درگیر این محدودیت‌ها برای جابجایی مسافر، بار، واردات و صادرات نشویم./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار