بازتاب گسترده تشییع میلیونی شهدای خدمت در رسانه‌های عربی-راهبرد معاصر

بازتاب گسترده تشییع میلیونی شهدای خدمت در رسانه‌های عربی

شبکه‌ها، خبرگزاری‌ها و وبگاه‌های خبری عربی، امروز چهارشنبه مراسم وداع باشکوه و میلیونی با پیکرهای شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و سایر همراهان آنها را به صورت گسترده پوشش دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۴۲۰۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های عربی امروز به پوشش گسترده حضور میلیون‌ها نفر از مردم ایران که در سوگ از دست دادن رئیس جمهور، وزیر خارجه و سایر همراهان آنها به خیابان آمده بودند، پرداختند. 


مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکرهای آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین  سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در سانحه هوایی در تهران برگزار شد.


شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان سعودی
شبکه سعودی الحدث و العربیه امروز، اخبار تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانشان را در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکر این شهدا در دانشگاه تهران را به صورت زنده پوشش داد.


شبکه‌های المیادین و المنار لبنان 
شبکه تلویزیونی المنار نیز امروز با قطع برنامه‌های عادی خود مراسم «تشییع میلیونی» پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را در دانشگاه تهران به صورت زنده پوشش داد.


شبکه المیادین لبنان نیز با پوشش زنده اخبار این تشییع باشکوه در وبگاه خود نوشت: «تهران با حضور گسترده رسمی و مردمی با رئیسی و یارانش وداع می‌کند».


المیادین نوشت که تهران، پایتخت ایران در میان انبوه جمعیت مردم با پیکر مطهر شهیدان سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و یارانشان وداع کرد و رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای بر پیکر شهدا در دانشگاه تهران نماز اقامه کرد. 


المیادین با اشاره به تشییع باشکوه پیکر این شهدا در تبریز در روز گذشته و تشییع آن در میان انبوه جمعیت مردم در تهران در امروز، به حضور رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه و معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نعیم قاسم اشاره کرد و نوشت که مراسم یادبود این شهدا با حضور هیأت‌های عالی رتبه خارجی ساعت چهار بعد از ظهر در تهران برگزار می‌شود


شبکه المسیره یمن
المسیره نیز از بامداد امروز، مراسم باشکوه وداع با رئیس‌جمهور و همراهانش را در تهران پوشش داد.

 

الجزیره قطر
 
شبکه الجزیره قطر نیز این مراسم را پوشش داد و وبگاه آن نوشت که ده‌ها هزار ایرانی از صبح زود امروز در مرکز تهران جمع شدند تا با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان که در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران جانشان را از دست دادند، وداع کنند. 


پس از اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور فقید و همراهانش در مصلای دانشگاه تهران توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایرانی‌ها با رئیس جمهور فقد خود وداع کردند. بعد از ظهر امروز نیز تهران میزبان مراسم یادبود این شهدا با حضور شخصیت‌ها و هیأتهای بین‌المللی خواهد بود.


القدس العربی
وبگاه روزنامه القدس العربی نیز با اشاره به حضور رئیس‌دفتر حماس در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای سانحه سقوط بالگرد، از حضور پررنگ مقامات کشورهای عربی در مراسم یادبود این شهدا خبر داد.


روسیا الیوم
شبكه روسيا اليوم نیز امروز مراسم این تشییع میلیونی و باشکوه و اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت را به صورت زنده پوشش داد.


خبرگزاری رسمی عراق 
رسانه‌های مختلف عراقی از جمله خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، نیز امروز به صورت گسترده، به پوشش اخبار سیل حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهیدشان و حضور نخست وزیر محمد شیاع السودانی در تهران و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند.


خبرگزاری رسمی سوریه 
سانا نیز از صبح امروز مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید ایران و همراهانش را پوشش داد.


شبکه الحره
شبكه الحره نیز با تیتر «از تبریز تا مشهد... مراسم طولانی تشییع پیکر رئیس جمهور فقید ایران»، جزئیات این مراسم باشکوه را در گزارشی منتشر کرد.


اسکای نیوز
شبکه اسکای نیوز نیز امروز مراسم تشییع پیکرهای این شهدا را پوشش داد و تصاویری از حضور اسماعیل هنیه در این مراسم و ادای نماز بر پیکرهای شهدای سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را پخش کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده