دیوارکشی پهپادی ناتو در مرز روسیه-راهبرد معاصر

دیوارکشی پهپادی ناتو در مرز روسیه

با گذشت دو سال و سه ماه از آغاز جنگ اوکراین، لیتوانی اعلام کرد که این کشور و پنج عضو دیگر ناتو موافقت کردند که در مرز با روسیه «دیوار پهپادی» بسازند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۲۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، لیتوانی، لتونی، استونی، فنلاند، نروژ و لهستان بر سر ایجاد دیوار پهپادی در مرز با روسیه توافق کردند تا با اقدامات تحریک آمیز مقابله شود. این حرف را وزیر کشور لیتوانی اعلام کرد.به گفته اگنه بیلوتایت، طرح این 6 عضو ناتو برای استفاده از پهپادها به دلیل نگرانی‌های امنیتی در منطقه در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین مورد توافق قرار گرفت.


وی بعد از مذاکرات با همتایان خود گفت که «این یک چیز کاملا جدید است، یک دیوار پهپادی که از نروژ تا لهستان کشیده می‌شود، و هدف استفاده از پهپاد و سایر فناوری‌ها برای محافظت از مرزهایمان است».

 

وزیر کشور لیتوانی افزود: «نه تنها با زیرساخت‌های فیزیکی، سیستم‌های نظارتی، بلکه با پهپادها و سایر فناوری‌ها، که به ما امکان محافظت در برابر تحریکات کشورهای غیردوست را می‌دهد»

 

به گفته او، این 6 کشور علاوه بر استقرار پهپادها برای نظارت بر مرزها، از سامانه‌های ضد پهپادی نیز برای توقف پهپادهای دشمن استفاده می‌کنند. وزیر کشور لیتوانی اظهارنظری درباره زمان اجرای این طرح حرفی نزد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده