ناظر بازی پرسپولیس به من گفت داور سرتان را برید-راهبرد معاصر

ناظر بازی پرسپولیس به من گفت داور سرتان را برید

هافبک استقلال خوزستان به انتقاد از عملکرد داور بازی با پرسپولیس پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۶۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد آبشک، هافبک استقلال خوزستان به انتقاد از اتفاقات بازی پرسپولیس پرداخت. آنها در پایان نیمه اول سه بر صفر از رقیب خود در ورزشگاه آزادی پیش بودند اما در نیمه دوم چهار گل خوردند و بازی را واگذار کردند. این بازیکن معتقد است اشتباهات داوری باعث شد تا همه چیز به نفع حریف رقم بخورد. آبشک ابتدا گفت: «نیمه اول عالی بازی کردیم و در نیمه دوم هم تا زمان اخراج و پنالتی موقعیت به حریف نمی‌دادیم. به‌راحتی می‌توانستیم بازی را ببریم. حق‌مان بود ولی همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد.»

 

او درباره عملکرد کوپال ناظمی داور مسابقه تصریح کرد: «شما صحنه اخراج بازیکن برزیلی ما را ببینید. سر خورد و برخورد داشت. می‌گویند نه، بی‌احتیاطی کرد. خب اگر سرخورده چطور بی‌احتیاطی کرده؟ بعد از ۱۰ نفره شدن داور دقیقه ۷۵ یک پنالتی هم برای حریف گرفت. من هزاربار صحنه را دیدم. بدتر از این صحنه در نیمه اول روی جواد آقایی‌پور اتفاق افتاد داور پنالتی نگرفت. بازیکن ما برخورد خاصی نداشت و وحید امیری پایش را گیر داد و خودش را به زمین انداخت. پس قطعا پنالتی نبود.»

 

آبشک اضافه کرد: «می‌گویند درباره داوری حرف نزنید. پس حق‌مان را چطور بگیریم؟یک چیزی که خیلی من را حرص می‌دهد حرف‌های کارشناسان داوری است. مدام تصمیمات را به نفع یک تیم تایید می‌کنند. جرات داشته باشند و داور را به چالش بکشند. بازیکن ما نه پا انداخت و نه چیزی. بعد می‌گویند صد در صد پنالتی! به خدا خنده‌دار است. هر تصمیمی که داور درباره یک تیم بگیرد می‌گویند بله بله تصمیمش درست بود. دوستان ناراحت نشوند. آنها همان‌هایی هستند که در دوره داوری خودشان ضعف داشتند. الان شده‌اند کارشناس. من اسم این چیزها را حق‌الناس می‌گذارم. خدا آن دنیا از این چیزها نمی‌گذرد. یک بار حق را بگویید. فقط یک بار!»

 

هافبک استقلال خوزستان گفت: «اصلا حق را نمی‌گویند و فقط می‌خواهند تصمیمات رفقایشان را تایید کنند. یک اتفاقی آخر بازی افتاد که من به شما بگویم تعجب می‌کنید. خدا شاهد است آقای اکبریان ناظر مسابقه بعد از بازی به من گفت داور سرتان را برید. به خدا قسم می‌خورم. بعد دیدم در یک سایت کارشناسی کرده و گفته همه تصمیمات درست است! انصاف داشته باشید. اصلا چرا ناظر بازی باید برود کارشناسی کند؟ چرا فلان عضو کمیته انضباطی باید کارشناسی داوری کند؟ این چه وضعی است؟ به خدا خسته شده‌ایم.» 

 

آبشک که دل پری از اتفاقات داوری دارد، توضیح داد: «من بازیکن می‌فهمم داور چطور سوت می‌زند. بد قضاوت کردن این نیست که حتما پنالتی اشتباه بگیرد. وسط زمین طوری سوت می‌زند که مدام توپ به حریف می‌رسد. نیمه اول که تمام شد شما ببینید گلر حریف چطور به داور اعتراض می‌کرد؟ چطور داوری را تحت فشار می‌گذاشت. کلا نیمه دوم قضاوت عوض شد. در نیمه اول تیم داوری عالی بود ولی نیمه دوم اشتباهات زیاد شد. ما انتظار داریم فقط عدالت رعایت شود. چون ما رسانه نداریم قدرت نداریم باید این بلا سرمان بیاید؟»

 

آبشک در پایان گفت: «من اسم آن بازی را کامبک حریف نمی‌گذارم. ما فوق‌العاده بازی کردیم. سه گل زدیم و دو سه گل نزدیم. مقابل چشم ۷۰ هزار تماشاگر آن‌طور باجرات به زمین رفتیم. نیمه اول یک موقعیت ندادیم. بعد از گل اول داور پنالتی صد در صد تیم ما را نگرفت. البته اگر به یک‌سری کارشناس برنخورد چون به هر حال آنها همیشه به نفع یک تیم قضاوت می‌کنند. نیمه دوم تا قبل از اخراج و پنالتی به آنها موقعیت ندادیم. همان دو اتفاق تیم ما را به هم ریخت. البته ما یک ایرادی داریم. باید مثل دیگران بریزیم سر داور. مشکل فوتبال ایران این است اگر محجوب باشی حقت را می‌خورند. ما هم باید از این به بعد اعتراض شدید کنیم. در همان بازی نساجی دیدید با ما چه کردند؟ آقایان جان هرکسی که دوست دارید فکری برای داوری کنید. با این وضعی که من می‌بینمVAR هم بیاید مشکل حل نمی‌شود چون آدم‌ها تغییر نمی‌کنند. من که امیدی به حل مشکلات ندارم.»/ فرهیختگان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده