بررسی تحریم رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا-راهبرد معاصر

بررسی تحریم رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای تحریم رژیم صهیونیستی در صورت پایبند نبودن به حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حمله به رفح است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل را در صورت رعایت نکردن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری بررسی می‌کند و یکی از تحریم های پیشنهادی، برهم زدن توافقنامه شراکت اتحادیه اروپا با تل آویو است.

 

وزیر خارجه ایرلند با اعلام این خبر و ضمن تأکید بر حمایت کشورش از تحریم اسرائیل تصریح کرد که «اگر تبعیت از حکم دیوان بین المللی دادگستری صورت نگیرد، قطعا ما باید همه گزینه‌ها را بررسی کنیم».

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم تاکید کرد که باید به روال کار دیوان بین‌المللی دادگستری احترام گذاشت و اجازه داد این نهاد بین المللی بدون هرگونه تهدیدی به کار خود ادامه دهد.

 

جوزپ بورل اظهار داشت که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری برای تحقق عدالت بسیار حائز اهمیت است.

 

بورل گفت: شهادت بیش از ۳۰ آواره فلسطینی در بمباران رفح ما را به سمت آن می‌کشاند که خواهان اجرای حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف حمله به رفح شویم.

 

وی تصریح کرد: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری باید به اجرا گذاشته شود و می‌بینیم اسرائیل کارهایی را که از آن خواسته شده بود متوقف کند، همچنان انجام می‌دهد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده