مقاومت، الگوی جوانان آمریکایی/ تاریخ چگونه ورق می‌خورد؟-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

مقاومت، الگوی جوانان آمریکایی/ تاریخ چگونه ورق می‌خورد؟

نامه سراسر روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان بیدار آمریکایی نوع جدیدی از دیپلماسی در مقیاس جهانی است. دیپلماسی‌ای که با وجدان‌های هشیار و بیدار همراه شده است تا همراه تورق تاریخی غرب آسیا شاهد شکل گیری نظم نوینی در گستره جهانی باشد.
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۲۱

مقاومت، الگوی جوانان آمریکایی/ تاریخ چگونه ورق می‌خورد؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به جوانان و دانشجویان معترض دانشگاه های آمریکا با ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضد صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، این جوانان را وجدان های بیدار خواندند و بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با بیان تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.


ایشان در این نامه که در قامت رأس هرم سیاسی و دینی مسلمانان با جایگاه حقوقی بسیار بالا یا به عبارتی بزرگترین شخصیت جامعه مسلمانان با قاعده هرم غیرمسلمانان یعنی جوانان آمریکایی در نامه ای به طور مستقیم گفت وگو کرده است، می نویسند، «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید» و اعتراضات را نشانه ای از وجدان های بیدار شده دنیا علیه نسل کشی ملت مظلوم فلسطین عنوان می کنند.

تاریخ ورق می خورد، رژیم صهیونیستی نابود می شود و آنهایی وجدانشان آسوده است که در ورق خوردن تاریخ در طرف درست آن ایستاده اند


جوانانی با وجدان های بیدار

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای نامه خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به عنوان بزرگ و عالم دینی و سیاسی جامعه ای مقتدر می گویند، نامه را به جوانانی می نویسند که وجدان بیدارشان، آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است.


سپس عنوان می کنند، «تاریخ  در حال ورق خوردن است و شما در طرف درست آن ایستاده‌اید». مگر تاریخ چگونه ورق می خورد که حال جوانان آمریکایی حامی مردم فلسطین در طرف درست آن ایستاده اند؟ رهبر انقلاب اسلامی با بصیرت و روشن بینی خاص به خوبی آگاهند رژیم صهیونیستی به ایستگاه پایانی خود رسیده است و ورق خوردن تاریخ یعنی پایین کشیده شدن غاصبانی که برای حفظ قدرت پوشالی و هیمنه گنبد کاهگلی خود، حتی از قتل شیرخوارگان و کودکان بی گناه ابایی ندارند.


تاریخ ورق می خورد، رژیم صهیونیستی نابود می شود و آنهایی وجدانشان آسوده است که در ورق خوردن تاریخ در طرف درست آن ایستاده اند. دانشجویان آمریکایی ماه هاست به دنبال اعتراضات گسترده خود علیه جنایت های رژیم صهیونیستی و سیاست های آپارتایدی کشورشان در حمایت از جانی و همدستی سیاستمداران آمریکایی که خود دستانی آلوده به خون بی گناهان بسیاری دارند، در خیابان های آمریکا متحد شده و عده بسیاری را نیز از مردم عادی تا اساتید دانشگاه ها و عناصر لایه های سیاسی با خود همراه کرده اند.


اتفاق تاریخی رقم می خورد

اعتراضات این قشر از جامعه آمریکایی حالا به جوانان و دانشجویان کشورهای اروپایی کشیده شده است. آنها در طرف درست تاریخ ایستاده اند، زیرا صهیونیست ها را به وحشت انداختند. همان گونه که اعتراضات و شعارهای جامعه مسلمانان ترس و واهمه سربازان قاتل صهیونیست را دوچندان کرده است، وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی و اروپایی با اعتراضات گسترده به هم پیوسته است و دیری نمی پاید همه یک دست شوند و اتفاقی تاریخی رقم خواهد خورد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان شجاع آمریکایی می نویسد: شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ دولتتان (که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می کند)، مبارزه‌ای شرافتمندانه آغاز کرده‌اید.


ایشان در ادامه می نویسند: جبهه بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال هاست مبارزه می کند. هدف این مبارزه، توقف ظلم آشکاری است که شبکه تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال ها پیش بر ملت فلسطین وارد کرده و پس از تصرف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ رفتار به شدت ظالمانه ده‌ها سال گذشته است.


رهبر انقلاب اسلامی به خوبی ابعاد اعتراضات را روشنگری کردند و به خوبی صدق عمل جوانان آمریکایی را در اعتراض تاریخی نمایان می کنند و با تأکید و روشن سازی اینکه دولت بی رحم آمریکا از جنایت ها، کودک کشی و نابودی ملت فلسطین بدون هیچ حس ترحمی حمایت می کند، از اینکه جوانان آمریکایی زیر فشار و سرکوب دولت بی رحم دست به اعتراض زده اند، آنها را جزوی از جبهه مقاومت می خوانند. جبهه مقاومتی که با هدف توقف ظلم آشکار و به شدت بی رحمانه صهیونیست های غاصب سرزمین فلسطین مبارزه می کند و حالا جوانان معترض آمریکایی هم هدف و هم راستا با آنها مبارزه می کنند.

 
مقاومت در برابر نقشه شوم صهیونیست ها

حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در ادامه از فلسطین، سرزمینی که مسلمان، مسیحی و یهودی با هم و در کنار هم در تاریخی طولانی زندگی می کردند، می نویسند که صهیونیست ها با نقشه ای شوم و از پیش برنامه ریزی شده به تدریج تروریست های غاصب را به کمک انگلیس ها وارد آنجا کردند و با کشتار و بیرون کردن مردم این کشور برای خودشان رژیم صهیونیستی تشکیل دادند؛ رژیمی که در هیچ نقشه ای موجودیت ندارد، اما با نابودی مردم فلسطین به دنبال موجودیت بخشی به خود است.


ایشان می نویسند: فلسطین سرزمینی مستقل با ملتی متشکل از مسلمان، مسیحی و یهودی با سابقه‌ تاریخی طولانی است. سرمایه‌داران شبکه‌ صهیونیستی پس از جنگ جهانی با کمک دولت انگلیس چند هزار تروریست را به تدریج وارد این سرزمین کردند، به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند، ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند، خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند و در سرزمین غصب‌شده‌ فلسطین، دولتی به نام رژیم صهیونیستی تشکیل دادند.


حالا حامیان اصلی این جانیان دولت آمریکاست که انواع سلاح های کشتار جمعی و نابودی بشریت را در اختیار رژیم غاصب گذاشته است.


آمریکا بزرگترین حامی رژیم غاصب

ایشان افزودند: بزرگترین حامی رژیم غاصب، پس از نخستین کمک های انگلیسی، دولت آمریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه را برای تولید سلاح هسته‌ای به روی آن گشوده و در این مسیر کمک کرده است.

صهیونیست ها با نقشه ای شوم و از پیش برنامه ریزی شده به تدریج تروریست های غاصب را به کمک انگلیس ها وارد آنجا کردند و با کشتار و بیرون کردن مردم این کشور برای خودشان رژیم صهیونیستی تشکیل دادند


رهبر انقلاب اسلامی عنوان کردند: در حالی که رژیم صهیونیستی همه ارزش های وجدانی، انسانی و دینی را زیر پا گذاشته است و روزبه‌روز بر بی‌رحمی، ترور و سرکوبگری خود در قبال مردم مظلوم فلسطین می افزاید، دولت آمریکا و شرکایش حتی اخم در برابر این حجم جنایت نمی کند و برخی اظهارات دولت ایالات متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

 

اوج  کلام و نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی آنجاست که عنوان می کنند: سردمداران سلطه‌ قهرآمیز جهانی حتی به مفاهیم بشری رحم نمی کنند. رژیم تروریست و بی‌رحم صهیونیستی را دفاع‌کننده از خود وانمود می کنند و مقاومت فلسطین را که از آزادی، امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می کند، تروریست می نامند.


در حقیقت به این قسمت از ماجرای رژیم صهیونیستی و فلسطین که می رسد، پای تبلیغات سیاسی-رسانه ای به میان می آید و به دنبال عوض کردن نقش قاتل و مقتول هستند و آن را به جوامع می خورانند که سال ها مردم آمریکا نیز تصورشان این بود دولتشان حامی مظلوم است، در حالی که جنایتکار جایش را با ملت مظلوم عوض کرده است.


حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) با اطمینان به جوانان آمریکایی می فرمایند، ماه پشت ابر نمی ماند و حقیقت در حال آشکار شدن است و می نویسند: می خواهم به شما اطمینان دهم امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حساس غرب آسیاست. بسیاری از وجدان ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ مقاومت نیرومند شده است و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ در حال ورق خوردن است.


ایستادگی ای که ارج نهاده می شود

رهبر انقلاب اسلامی به همراهی دانشجویان بیشتر کشورهای اروپایی و دیگر ایالت های آمریکا در کنار اساتید  و مردم در جنبش بزرگ ضد صهیونیستی پرداختند و عنوان کردند:  من نیز با شما جوانان احساس همدردی می کنم و ایستادگی شما را ارج می نهم.


ایشان در پایان نامه با نوشتن آیه ای از کلام الهی «ظلم نکنید و زیر بار ستم نروید» به جوانان آمریکایی توصیه کردند با قرآن آشنا شوند. شاید تحلیل آگاهانه از این نامه سراسر تبیین و روشنگری بزرگترین شخصیت دینی و سیاسی جامعه مسلمانان به جوانان بیدار آمریکایی نوعی جدید از دیپلماسی در مقیاس جهانی باشد. دیپلماسی ای که با وجدان های هشیار و بیدار همراه شده تا همراه تورق تاریخی غرب آسیا شاهد شکل گیری نظم نوینی در گستره جهانی باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار