پیوستن اولین کشور اروپایی به شکایت نسل‌کشی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه-راهبرد معاصر

پیوستن اولین کشور اروپایی به شکایت نسل‌کشی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه

وزیر امور خارجه اسپانیا امروز پنجشنبه گفت که کشورش به شکایت آفریقای جنوبی علیه اقدامات اسرائیل در غزه که در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح است، می‌پیوندد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
کد خبر: ۲۴۴۱۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه حمایت‌های بین‌المللی از فلسطین، وزیر امور خارجه اسپانیا خوزه مانوئل آلبارس امروز پنجشنبه گفت که مادرید به جمع حامیان پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد.


دسامبر سال گذشته آفریقای جنوبی شکایتی را در دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل طرح کرد تا ثابت کند که اسرائیل در جنگ غزه مرتکب نسل‌کشی شده است.

 

این دادگاه بعد از جلسات و بررسی‌ها به اسرائیل دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع نسل‌کشی انجام دهد.بیست و چهارم ماه مه هم دادگاه لاهه در حکمی که براساس شکایت آفریقای جنوبی صادر شد، از رژیم اسرائیل خواست عملیات نظامی خود در رفح را فورا متوقف کند و گذرگاه‌های مرزی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه را باز کند.


اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی که به این پرونده می‌پیوندد، اخیراً هم به همراه ایرلند و نروژ فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، اقدامی در جهت برقراری «عدالت تاریخی» است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده