پروازهای حج به ایستگاه آخر پروازی رسید-راهبرد معاصر

پروازهای حج به ایستگاه آخر پروازی رسید

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز‌های حج امسال همزمان با اعزام زائران ارومیه به ایستگاه آخر پروازی رسید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۱۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملیات اعزام زائران حج تمتع فرودگاه ارومیه به عنوان آخرین ایستگاه پروازی این عملیات در بیست و ششمین روز عزیمت زائران آغاز می‌شود گفت: عملیات اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و در این سه روز باقی مانده علاوه بر زائران فرودگاه امام خمینی زائران ارومیه هم اعزام خواهند شد.

وی افزود:  اولین گروه زائران حج تمتع این ایستگاه پروازی با پرواز شماره ۱۵۷۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  فرودگاه شهید باکری را به مقصد فرودگاه جده ترک می‌کنند.

 قربانعلی گفت: بیش از یک‌ هزار و ۹۰۰ زائر استان آذربایجان غربی با ۸ پرواز در مدت ۴ روز به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند. همچنین با هماهنگی انجام شده با روسای کاروان‌ها، جامه‌دان زائران این ایستگاه نیز پیش‌از شروع پروازها پذیرش شد.

او با بیان اینکه تقریبا میانگین تاخیر در پروازهای حج امسال ۳۰ دقیقه بوده است گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تمامی توان و ناوگان  خود اقدام به اعزام زائران حج از تمامی استان ها و شهرهای کوچک و جزایر از جمله چابهار هم برای اولین بار کرده است‌.

او گفت: در فرودگاه امام خمینی از ۲۴ اردیبهشت ماه با توجه به آنکه زائران چندین استان از این فرودگاه اعزام می شوند روزانه ۳ تا ۴ پرواز انجام می شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده