مذاکرات اعضای بریکس درباره حذف دلار و سوئیفت-راهبرد معاصر

مذاکرات اعضای بریکس درباره حذف دلار و سوئیفت

وزرای دارایی کشورهای عضو بریکس BRICS به منظور حذف دلار و سوئیفت، امکان راه‌اندازی یک سیستم تسویه حساب بین‌المللی مبتنی بر ارز دیجیتال را بررسی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۱۶

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز جمعه طی اظهاراتی اعلام کرد که وزرای دارایی کشورهای عضو بریکس BRICS در حال بررسی امکان راه‌اندازی یک سیستم تسویه حساب مالی مبتنی بر بلاک چین هستند که بتواند به جای سیستم پرداخت سوئیفت استفاده شود.

 

سیلوانوف در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به روزنامه ایزوستیا گفت که ارائه یک سیستم پرداخت جایگزین هدف کلیدی گروه بریکس است چرا که تسویه حساب‌ها به دلار آمریکا در حال حاضر "خطرات بزرگی" برای تجارت جهانی ایجاد می‌کند.

 

این وزیر روس در ادامه تأکید کرد که روسیه پیشنهاد ایجاد یک پلتفرم مشترک برای مبادله دارایی‌های دیجیتال را که توسط بانک‌های مرکزی بر اساس ارزهای ملی صادر می‌شود، ارائه کرده است.

 

وی گفت: یک سیستم تسویه حساب جدید مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال مدرن چیزی است که در میان آیندگان محبوب خواهد شد.

 

این مقام روسی از "دارایی‌های مالی دیجیتال، توکن‌ها و سیستم بلاک‌چین" به عنوان ابزارهایی نام برد که کنار گذاشتن سوئیفت را ممکن می‌کنند.

 

به گفته سیلوانوف، سیستم پرداخت جدید هیچ خطری برای بانک‌ها ایجاد نخواهد کرد چرا که عملیات پرداخت از طریق سیستم‌های بانکی پردازش نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد که همه کشورهای عضو بریکس ابتدا باید در مورد این پیشنهاد به توافق برسند.

 

سیلوانوف گفت که استفاده از ارزهای ملی اکنون ابزار اصلی برای پرداخت های برون مرزی برای روسیه است و افزود که مسکو و شرکای تجاری آن همچنان به دنبال راه‌های جدیدی برای حمایت از فعالیت‌های واردات و صادرات هستند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده