دورنمای بین المللی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است
محسن پاک‌آیین، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

دورنمای بین المللی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

محسن پاک‌آیین، کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه افزایش مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی از بُعد بین المللی حائز اهمیت است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤید ثبات، امنیت و آرامش ایران اسلامی است، موضوعی که به افزایش قدرت چانه زنی دیپلماسی کشورمان در خارج از کشور منجر می‌شود.
محسن پاک‌آیین؛ کارشناس سیاست خارجی
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۴۴۵

دورنمای بین المللی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آخرین نظرسنجی ها درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان نشان می دهد وضعیت مناسبی وجود دارد و این در حالی است که در فرایند برگزاری وارد تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نشده ایم. طبعاً انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور گسترده مردم باشیم.


محسن پاک‌آیین، کارشناس سیاست خارجی درباره ابعاد و اهمیت تقویت میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به «راهبرد معاصر» گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از این منظر بسیار حائز اهمیت است که در بُعد داخلی موجب انسجام ملی و تقویت تفاهم میان اقشار جامعه می‌شود. لذا مسئولان باید در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخاب و اقبال عمومی نسبت به آن بیشتر کار کنند.

مشارکت بالای مردم به تعیین سرنوشت بهتر خود و حمایت از کشور و نظام اسلامی به عنوان وظیفه ملی و شرعی منجر می شود


وی درباره تأثیر مشارکت حداکثری مردم در بُعد بین المللی عنوان کرد: افزایش مشارکت و حضور مردم پای صندوق های رأی حائز اهمیت است، زیرا برقراری ثبات، امنیت و آرامش را در ایران اسلامی اثبات می کند؛ موضوعی که به افزایش قدرت چانه زنی دیپلماسی کشورمان در خارج از مرزها منجر می شود.

 


کارشناس سیاست خارجی افزود: مردم باید واقف باشند حفظ منافع ملی در گرو توسعه ارتباطات خارجی دو و چندجانبه است و این موضوع تنها با اطمینان دهی نسبت به قدرت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و مشارکت مردم در انتخابات میسر می شود.


پاک آیین با بیان مؤلفه های مهم انتخابات طبق نظر مقام معظم رهبری که برخی برعهده مسئولان و مؤلفه ای نیز وظیفه مردم است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی معمولاً در انتخابات چهار اصل را جزو اصول مهمی می دانند که می تواند سرنوشت بهتری را برای انتخابات و به تبع آن آینده کشور رقم بزند و عبارتند از مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت. مشارکت یکی از اصولی است که مردم عهده دار انجام کامل و درست آن هستند، بنابراین مشارکت بالای مردم به تعیین سرنوشت بهتر خود و حمایت از کشور و نظام اسلامی به عنوان وظیفه ملی و شرعی منجر می شود.


وی تصریح کرد: بخش های دیگر مانند حفظ امنیت، سلامت و رقابت درست میان نامزدها برعهده مسئولان است که باید بیش از پیش به آن توجه کنند، زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی حفاظت از رأی مردم را حفاظت از حق الناس می‌دانند.


کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: ایجاد امنیت در کشور برای برگزاری انتخابات سالم و عادلانه، تلاش برای افزایش حضور سلایق مختلف در عرصه انتخابات که رقابت را بیشتر و سازنده تر می کند، به انتخاباتی پرشور منتهی می شود. بنابراین بسیار لازم است و مسئولان باید در تحقق این موارد بسیار کوشا باشند.


وی افزود: اگر موارد یاد شده در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، بی شک اصول برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و حداکثری که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی می شود و می توان امیدوار بود در انتخابات آتی شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم با دیدگاه ها و رویکردهای سیاسی مختلف باشیم.


پاک آیین تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است، زیرا دست دشمنان را برای دسیسه و توطئه چینی علیه برنامه ها و اهداف توسعه ای کشور و رسیدن به افق های روشن پیش رو می بندد، بنابراین بر همه ما واجب است در انتخابات حضور آگاهانه و همه جانبه داشته باشیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده