دانی دانون سفیر جدید رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد-راهبرد معاصر

دانی دانون سفیر جدید رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد

دانی دانون که سابقه ریاست هیئت نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را داشت، مجددا توسط نتانیاهو به نیویورک اعزام شده تا جانشین اردان شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه عبری زبان کاکالیست در گزارشی در این رابطه نوشت: چهار سال بعد از بازگشت از نیویورک نتانیاهو مجددا دانی دانون که در حال حاضر عضو کنست است را به عنوان رئیس هیئت نمایندگی به سازمان ملل اعزام کرد.

دانون که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بود بعد از بازگشت از این ماموریت عضو کنست بود و جزو جریان مخالف نتانیاهودر داخل حزب لیکود هم محسوب می‌شود.

کارشناسان در رابطه با دلایل این انتخاب به این راسنه عبری زبان گفتند: یکی از دلایل انتخاب دانون خالی شدن کرسی او در کنست است تا یکی از همفکران نتانیاهو جای او را در اینجا بگیرد.

براساس این گزارش، قرار است افیخای بوفارون عضو سابق کنست و از لیکود‌های تندرو که از حامیان سیاست‌های نتانیاهو به ویژه در رابطه با تغییرات قضائی محسوب می‌شود و حتی یک تظاهرات را هم در حمایت از نتانیاهو ترتیب داده بود.

گفتنی است، نیکی هیلی نامزد ریاست جمهوری آمریکا که اخیرا به فلسطین اشغالی سفر کرده بود با دانی دانون هم دیدار و گفتگو کرد.

گلعاد اردان از سال ۲۰۲۰ سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل است و تابستان سال جاری میلادی ماموریتش به پایان می‌رسد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده