اعتراف‌ جاسوس آمریکا به استراتژی خرابکارانه واشنگتن در یمن-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اعتراف‌ جاسوس آمریکا به استراتژی خرابکارانه واشنگتن در یمن

یکی از جاسوسان آمریکا که در شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن فعالیت داشت و اخیرا توسط سرویس‌های امنیتی این کشور دستگیر شد، اعتراف کرد از دهه‌های طولانی با آمریکایی‌ها همکاری می‌کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی آمریکایی- اسرائیلی در یمن اعضای این شبکه به همکاری خود با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتراف کردند.

 

«عامر الاغبری» یکی از این جاسوسان است که بعد از دستگیری اعتراف کرد: همکاری خود را با آمریکایی‌ها در سال 1987 از خلال کار در پروژه باغبانی وابسته به آژانس آمریکا آغاز کردم. بعد از کار بر روی این پروژه از سوی معاون مدیر آژانس توسعه آمریکا، برای کار در آژانس اطلاعات ایالات متحده استخدام شدم.

 

وی افزود: در سال 1993 از سوی آژانس آمریکایی ماموریت یافتم تا اطلاعاتی درباره تسلیحات در شمال و جنوب (یمن) در تعدادی از اردوگاه‌ها و همچنین پایگاه العند جمع آوری کنم. بعد از آن کار در پروژه بهسازی جنگل که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) تهیه شده بود را اجرا کردم.

 

این جاسوس آمریکا در ادامه اعترافات خود گفت: بعد از اینکه به پروژه ملی بهره‌برداری از منابع زیست محیطی برنامه توسعه سازمان ملل پیوستم روی انتقال بیماری‌های دامی کار کردم. در سال 2010 به عنوان متخصص بازاریابی کشاورزی در سفارت آمریکا شغلی پیدا کردم و روی بازاریابی محصولات کشاورزی و تولید و تبلیغ محصولات آمریکایی کار می‌کردم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت‌های کشاورزی را در سال 2020 و 2021 ادامه دادم و اطلاعاتی درباره اقدامات دولت (یمن) در این زمینه به آمریکایی‌ها دادم. بین سال‌های 2004 و 2007 از خلال پروژه بهبود آموزش پایه (در یمن) وابسته به آژانس آمریکا برای آمریکایی‌ها کار می‌کردم و در اجرای استراتژی ویژه ایالات متحده برای تضعیف بخش آموزش (یمن) از نظر محتوایی تحت عنوان «توسعه آموزش» شرکت کردم.

 

این جاسوس ایالات متحده تصریح کرد: برنامه توسعه آموزش آمریکا مبتنی بر استراتژی این کشور برای تغییر برنامه درسی به شکل کلی و تضعیف آموزش و نظارت آموزشی و ایجاد فضای منفور برای دانش آموزان است. بر اساس این استراتژی، خواندن کتاب‌ها برای دانش آموزان پایه اول از یک نمونه اسرائیلی کپی شده و سپس با همدستی کادر آموزشی در بخش برنامه درسی استفاده می‌شود.

 

اسنادی که در سفارت آمریکا درباره عامر الاغبری صادر شده است نشان می‌دهد که همه مدیران آمریکایی در این سفارتخانه برای وی احترام قائل بوده و او را یکی از اعضای فعال سفارت ایالات متحده می‌دانستند.

 

شب گذشته، سرویس‌های امنیتی دولت یمن از کشف، انهدام و دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن خبر دادند.

 

براساس بیانیه سرویس‌های امنیتی یمن، این شبکه جاسوسی اقدامات جاسوسی و خرابکارانه متعددی طی چند دهه در موسسات دولتی و غیر دولتی در راستای اهداف دشمن انجام داده است.

 

اعضای این شبکه جاسوسی مستقیما به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا وابسته بودند و دستگاه‌ها، ابزار آلات و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار داشتند. هدایت این شبکه جاسوسی توسط افسران اطلاعاتی آمریکایی بود که به عنوان دیپلمات در سفارت آمریکا در یمن فعالیت می‌کردند.

 

بعد از خروج سفارت آمریکا از صنعاء ارتباط عناصر شبکه جاسوسی با کارفرمایانشان با انجام طرح‌های تخریبی تحت پوشش سازمان‌های بین المللی ادامه پیدا کرد.

 

این شبکه برای چند دهه بر مراکز تصمیم گیری کشور یمن تاثیر گذاری کرده و در بسیاری از سازمان‌های دولتی نفوذ داشت و توانسته بود در تمامی ابعاد زندگی مردم این کشور نفوذ داشته باشد و به بازوی اصلی انجام طرح‌های دشمن آمریکایی و اسرائیلی در جمهوری یمن تبدیل شود.

 

این شبکه جاسوسی همچنین نقش‌های خرابکارانه در بخش کشاورزی یمن داشت و بر روی به شکست کشاندن فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی و مراکز تولید بذر متمرکز بود و جاسوس‌‌هایی در وزارت کشاورزی جذب کرده بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار