حریق گسترده در اراضی کوهدشت-راهبرد معاصر

حریق گسترده در اراضی کوهدشت

فرماندار کوهدشت با اشاره به حریق ادامه‌دار در اراضی چنگری، تأکید کرد: احتمال گسترش این آتش‌سوزی به مناطق مجاور وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۹۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مرادی با اشاره به حریق ادامه‌دار در مراتع و جنگل‌های چنگری، گفت: حریق اراضی در این منطقه از ساعت ۱۳ روز گذشته آغاز شده‌است و تاکنون ادامه دارد.

او با بیان اینکه دو فقره حریق در اراضی مابین چنگری و کشماهور رخ داده‌است، اضافه کرد: حدود ۵۰ نفر از نیرو‌های ستاد بحران و ۳۰ نفر از نیرو‌های مردمی برای اطفای حریق به این منطقه اعزام شده‌اند.

فرماندار کوهدشت تأکید کرد: آتش‌سوزی منطقۀ چنگری به‌دلیل وزش باد شدید، صعب‌العبوری و پوشش گیاهی زیاد تاکنون مهار نشده‌است و احتمال گسترش حریق به اراضی مناطق اولادقباد و کوهدشت وجود دارد.

مرادی با تأکید به اعزام بالگرد جمعیت هلال‌احمر برای انتقال نیرو‌های امدادی به مناطق دچار حریق کوهدشت، اذعان کرد: تعداد دستگاه‌های دمندۀ برای مهار این آتش‌سوزی سه‌برابر شده‌است.

او با بیان اعزام نیرو از شهرستان‌های دیگر لرستان برای اطفای حریق در اراضی کوهدشت، یادآور شد: فراخوان برای گسیل نیرو‌های امدادی به این منطقه را اعلام کرده‌ایم.

فرماندار کوهدشت با اشاره به اعزام تراکتور برای ایجاد آتش‌بر در مناطق دچار حریق این شهرستان، متذکّر شد: آتش‌سوزی در منطقۀ چگنری به‌دلیل وزش باد شدید پس از مهار دوباره شعله‌ور می‌شود.

او با بیان اینکه آتش‌سوزی مراتع وزکور هم‌اکنون مهار شده‌است، خاطرنشان کرد: دو فقره حریق خطرناک در بخش سرطرهان رخ داده‌است و آتش‌سوزی منطقۀ چغابیت هم‌اکنون ادامه دارد.

مرادی اعلام کرد: پراکندگی و آتش‌سوزی همزمان در مناطقی از کوهدشت اعزام نیرو‌های امدادی برای مهار حریق در این نقاط را با مشکل مواجه کرده‌است.

فرماندار کوهدشت تأکید کرد: طبق گزارش‌های اولیّه عامل حریق در اراضی این شهرستان اصابت صاعقه ناشی از بارندگی‌های اخیر است و وسعت آتش‌سوزی نیز پس از ارزیابی کارشناسان اعلام می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار