شیوه جدید کلاهبرداری در کریپتو کارنسی-راهبرد معاصر

شیوه جدید کلاهبرداری در کریپتو کارنسی

بررسی ها نشان می‌دهد که به تازگی با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی، زمینه کلاهبرداری از مردم به اسم دریافت سود از فضای ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  اخیراً برخی پیام‌هایی را در واتساپ دریافت کرده‌اند که در آن یک اکانت با شماره خارجی(احتمالاً مجازی و فیک) پیامی برای آنها ارسال کرده و اطلاعات یک حساب را برای آنها ارسال کرده است. نمونه این مورد را در تصویر زیر می‌بینید.

ارز دیجیتال , کلاهبرداری ,

وقتی کاربر به سایت مورد نظر مراجعه و وارد حساب کاربری می‌شود، مبلغ مذکور را در حساب کیف پول خود در سایت مشاهده می‌کند. اما امکان دسترسی و برداشت از آن را ندارد. در این مرحله به کاربر اعلام می‌شود که اگر قصد برداشت از این مبلغ را دارد باید سطح حساب کاربری خود را ارتقا دهد.

به طور مثال برای این کار و رسیدن به سطح 1 باید مبلغ 50 دلار پرداخت کنید اما در ازای این رقم تنها امکان برداشت 30 دلار را خواهید داشت. به این ترتیب کاربر تشویق می‌شود تا برای برداشت مبلغ بیشتری از این پول، سطح خود را بیشتر ارتقا دهد اما در نهایت کمتر از آن چیزی که پرداخت کرده را به دست می‌آورد.

 

تشریح یک نمونه از مکانیزم کلاه برداری Etsdt 

نکته جالب توجه اینکه هرچند در منابع فارسی زبان هیچ اشاره ای به مکانیزم کلاهبرداری etsdtنشده ، اما در مراجع بین المللی به صراحت به روشهای مختلف کلاه برداری این پلتفروم که به اسم دریافت سود  در حوزه ارز دیجیتال سوژه های خود را شکار میکند، اشاره شده است./تسنیم

ارز دیجیتال , کلاهبرداری ,

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار