حال و هوای حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت باقر العلوم (ع) + تصاویر-راهبرد معاصر

حال و هوای حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت باقر العلوم (ع) + تصاویر

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع)، حرم مطهر رضوی حال و هوایی غم‌بار به خود گرفت و زائران و مجاوران با حضور در این بارگاه ملکوتی، ضمن عرض تسلیت به امام رئوف، به سوگ و ماتم حضرت باقرالعلوم (ع) نشستند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 14
کد خبر: ۲۴۵۳۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع)، حرم مطهر رضوی حال و هوایی غم‌بار به خود گرفته و زائران و مجاوران با حضور در این بارگاه ملکوتی، به سوگ و ماتم آن امام همام می‌نشینند.

به همین مناسبت، برنامه‌های عزاداری و سوگواری متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که از جمله می‌توان به برگزاری مراسم عزاداری در صحن‌های مختلف و رواق‌های حرم، قرائت زیارت امین‌الله، مرثیه‌سرایی و سخنرانی توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) اشاره کرد.

این مراسم در صحن غدیر به زبان عربی، در رواق غدیر به زبان اردو و در سایر صحن‌ها و رواق‌ها، به زبان فارسی برگزار می‌شود.

همچنین امروز صبح دسته عزاداری خادمان حرم مطهر رضوی، به سوگ و ماتم شهادت امام باقر (ع) پرداختند و با حضور در محضر امام رضا (ع)، به آن حضرت عرض تسلیت داشتند.

علاوه بر این، دیوار‌های صحن‌ها و سردرب ایوان‌های حرم با پرچم و کتیبه‌های مشکی آذین‌بندی شده و فضای حزن‌انگیزی در حرم مطهر رضوی، حاکم شده است.

حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، میزبان خیل عظیم زائران و مجاورانی است که از سراسر ایران و جهان برای عرض تسلیت و ادای احترام به آن امام همام، به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.

زائران و مجاوران، با حضور در حرم مطهر رضوی و شرکت در مراسم‌های عزاداری با امام محمد باقر (ع) تجدید میثاق می‌کنند و از آن حضرت برای حل مشکلات خود و جامعه اسلامی طلب یاری می‌کنند.

در راستای رفاه حال زائران و مجاوران در ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی از جمله چایخانه‌ها، ماشین‌های زائربر و ویلچر، دفاتر امانات، بخش‌های شارژ موبایل در صحن‌ها و رواق‌های حرم، مهمانسرای حضرت، کیوسک‌های راهنمای زائر و خدمات فرش، به ارائه خدمات می‌پردازند./تسنیم                                                     

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار