رزمایش مشترک دریایی روسیه و مصر در آب‌های مدیترانه-راهبرد معاصر

رزمایش مشترک دریایی روسیه و مصر در آب‌های مدیترانه

وزارت دفاع روسیه بعد از ورود چند روز قبل دو ناو جنگی روسی به بندر اسکندریه، از آغاز رزمایش دریایی مشترک ناوگان دریایی این کشور به همراه نیروی دریایی مصر در آبهای ساحلی دریای مدیترانه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه صبح امروز، شنبه، گزارش داد که رزمایش مشترک ناوگان دریایی روسیه و نیروی دریایی مصر در دریای مدیترانه برگزار می‌شود.

 

در پیام منتشره در وب سایت رسمی این وزارتخانه آمده است: این رزمایش در قالب "پاسکس" PASSEX با هدف هماهنگی اقدامات مشترک، آموزش ارتباطات و اقدامات بازرسی برگزار خواهد شد.

 

طبق این اطلاعات، از طرف روسیه، رزمناو موشک انداز "واریاگ" و ناوچه "دریادار شاپوشنیکوف" در این رزمایش شرکت خواهند کرد. و ناوچه ENS Al Qadeer متعلق به نیروی دریایی مصر نیز در این مانور مشارکت دارد.

 

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که گروهی از ناوهای جنگی نیروی دریایی روسیه متشکل از این دو کشتی جنگی روسی، بر اساس برنامه ریزی قبلی وارد بندر اسکندریه مصر شده و قرار است در تمرینات مشترک دریایی شرکت کنند. 

 

خدمه ناوهای روسی در بدو ورود به این بندر مورد استقبال نمایندگان فرماندهی نیروی دریایی مصر قرار گرفته و برنامه های مشترکی برای آنها در نظر گرفته شده بود. ناوهای جنگی تا روز شنبه در اسکندریه باقی مانده و سپس حضور آنها با شرکت در یک رزمایش دوجانبه به پایان می‌رسد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده