اردوغان: بایدن ثابت کند طرح آتش‌بس غزه برای بهره‌برداری انتخاباتی نبوده است-راهبرد معاصر

اردوغان: بایدن ثابت کند طرح آتش‌بس غزه برای بهره‌برداری انتخاباتی نبوده است

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد قطعنامه سازمان ملل در خصوص آتش‌بس در غزه گامی رو به جلو اما ناکافی است چرا که همه می‌دانیم اسرائیل چه تعداد از قطعنامه‌ها را نادیده گرفته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۵۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشور‌های عضو شورای امنیت می‌تواند فضای منطقه را به سمت بهتر شدن تغییر دهد.

 

اردوغان به هنگام بازگشت از سفر به اسپانیا و ایتالیا در هواپیما به خبرنگاران گفت: کشور‌های بیشتری باید شجاعت داشته باشند و به اسرائیل بگویند جنگ را تمام کن تا بشریت امتحان فلسطین را رد کند.

 

وی درباره فشار‌ها بر اسرائیل گفت: همه مطمئن هستند که این کاروان به این شکل پیش نمی‌رود و امیدواریم با انتخابات آینده آمریکا فضا تغییر کند.

 

رئیس جمهور ترکیه افزود: وضعیت نارضایتی از اقدامات اسرائیل در ایالات متحده آمریکا به ویژه پس از تظاهراتی که در دانشگاه‎های این کشور انجام شد، وجود دارد.

 

اردوغان تصریح کرد: طبیعی است که انتظار داشته باشیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ثابت کند که طرح او برای آتش‌بس در غزه با هدف «توقف کشتار‌ها در فلسطین» بوده است و نه برای بهره‌برداری انتخاباتی.

 

وی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش‌بس در غزه را گامی رو به جلو، اما غیرکافی دانست و گفت: همه می‌دانیم که اسرائیل چه تعداد از قطعنامه‌ها را نادیده گرفته است.

 

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: وقتی شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد علیه اسرائیل قطعنامه‌ای صادر کند، این قطعنامه‌ها با وتوی آمریکا مواجه می‌شود.

 

اردوغان درباره قصد نیرو‌های دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) برای برگزاری انتخابات در شمال شرق این کشور هم گفت: این انتخابات به خاطر موضع ترکیه به تعویق افتاده، اما هنوز به صورت نهایی لغو نشده است، این انتخابات برای مشروعیت‌بخشی به یک گروه تروریستی در سوریه و برپایی تروریستان در منطقه است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده