رگبار و رعد و برق شمال کشور را فرا می‌گیرد-راهبرد معاصر

رگبار و رعد و برق شمال کشور را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی از هشدار هواشناسی سطح زرد از ۲۷ تا۳۱ خرداد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۷۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد اسدی با اشاره به منطقه اثر این سامانه جوی در مازندران، گفت: منطقه اثر این سامانه بارشی ارتفاعات‌استان به‌ویژه ارتفاعات غربی و مرکزی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیف سامانه مورد انتظار افزود: با تداوم ناپایداری همرفتی این سامانه فعال خواهد شد و زمان فعالیت آن از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ۲۷ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

اسدی درباره نوع مخاطره جوی حاکم در مازندران، گفت: رگبار متناوب باران، رعدوبرق پراکنده، وزش باد در مرکز و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اثر مخاطره افزود: آبگرفتگی، احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، پر آب شدن رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها در محور‌های کوهستانی مورد انتظار است.

معاون هواشناسی به هموطنان و هم استانی‌ها توصیه کرد؛ از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع بپرهیزند و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده