پوتین: تلاش‌ غرب برای مهار روسیه شکست خورده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پوتین: تلاش‌ غرب برای مهار روسیه شکست خورده است

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه هدف آمریکا و اقمارش تحمیل شکست استراتژیک بر این کشور است، گفت: البته تلاش‌های غرب برای مهار و منزوی ساختن روسیه شکست خورده است و مسکو آماده گفتگوی برابر در مورد سخت‌ترین موضوعات است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۸۷۳

به گزارش راهبرد معاصر‌. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است که تلاش‌های غرب برای مهار و منزوی کردن کشورش شکست خورده است. او در آستانه سفر خود به پیونگ یانگ، در مقاله‌ای برای روزنامه "رودونگ سینمون" کره شمالی که متن آن صبح امروز توسط دفتر مطبوعاتی کرملین منتشر شده، با یادآوری اینکه ایالات متحده و متحدانش در تلاش برای تحمیل یک شکست استراتژیک بر روسیه و همچنین طولانی کردن درگیری در اوکراین هستند، نوشت: «ایالات متحده و اقمارش آشکارا اعلام می‌کنند که هدفشان تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه است. آنها هر کاری می‌کنند تا درگیری در اوکراین را که خودشان با حمایت و سازماندهی کودتای مسلحانه در کیف در سال 2014 و سپس (آغاز عملیات نظامی علیه مردم دونباس) برانگیختند، طولانی‌تر کرده و با قدرت بیشتری شعله‌ور کنند تا به این هدف خود برسند.»

 

او افزود: «مخالفان ما به تامین مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی رژیم نئونازی در کی‌یف ادامه می‌دهند و حتی اجازه داده‌اند که نیروهای مسلح اوکراین اکنون دیگر آشکارا از سلاح‌ها و تجهیزات مدرن غربی برای حمله به خاک روسیه و اغلب - برای اهداف آشکارا صلح آمیز استفاده کنند.کشورهای غربی تهدید می‌کنند که نیروهای نظامی خود را نیز به اوکراین خواهند فرستاد. در عین حال تلاش می‌کنند با تحریم‌های جدید اقتصاد ما را تحت فشار قرار داده و تنش‌های سیاسی و اجتماعی را در داخل کشور افزایش دهند. البته مهم نیست که آنها چقدر تلاش کردند، همه تلاش‌های آنها برای مهار و منزوی ساختن روسیه شکست خورده و خواهد خورد.»

 

پوتین تاکید کرد که روسیه با موفقیت در حال بالا بردن توان بالقوه اقتصادی خود است و بخش‌های صنعت، فناوری و زیرساختارها در این کشور در حال توسعه بوده و علم، آموزش و فرهنگ روسیه نیز حوزه‌های پیشرفته‌ای هستند.

 

پوتین همچنین یادآور شد، ایالات متحده سخت در تلاش است تا نظمی به اصطلاح مبتنی بر قوانین خود را بر جهان تحمیل کند، که اساسا چیزی بیش از یک "دیکتاتوری نو استعماری جهانی" مبتنی بر استانداردهای دوگانه نیست.

 

رئیس جمهور روسیه افزود: رهبری ایالات متحده هر نوع میل طبیعی و مشروع سایر کشورها برای خودمختاری و استقلال را تهدیدی برای سلطه گری خود در جهان می‌داند. مایه خرسندی است که دوستان ما در کره شمالی - علیرغم فشارهای اقتصادی چندین ساله، تحریکات، باج خواهی و تهدیدهای نظامی ایالات متحده - به همان اندازه در دفاع از منافع خود موثر عمل می‌کنند.

 

پوتین تاکید کرد که روسیه آماده همکاری نزدیک برای ایجاد روابط بین المللی دموکراتیک‌تر و با ثبات‌تر است. برای دستیابی به این هدف، مقامات روسی در حال ایجاد مکانیسم‌های جایگزینی برای تجارت و مبادلات بازرگانی متقابل هستند که تحت کنترل غرب نبوده و با شرکای خود مشترکاً در برابر محدودیت‌های یکجانبه غیرقانونی مقاومت می‌کنند و سعی دارند یک معماری امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم در منطقه اوراسیا ایجاد کنند.

 

به گفته او، روسیه پذیرای گفتگوهای برابر در مورد تمامی موضوعات با هر پیچیدگی بوده و خواهد بود. پوتین نوشت: من اخیراً دوباره در این باره در دیدار با دیپلمات‌های روسی صحبت کرده و آمادگی خود برای مذاکره درباره حل و فصل اوضاع در اوکراین را یادآور شدم، البته غرب بارها و بارها تمام تلاش های روسیه برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه را رد کرده است.

 

توسعه فعال مشارکت چند جانبه بین روسیه و کره شمالی 

به عقیده رئیس جمهور روسیه، همکاری‌های چند جانبه کشورش با کره شمالی همچنان در حال توسعه است. او در مقاله خود یادآور شد: «امروز، مانند گذشته، روسیه و کره شمالی به طور فعال در حال توسعه یک مشارکت چند جانبه هستند. ما از حمایت قوی کره شمالی از عملیات نظامی ویژه در اوکراین و همبستگی پیونگ یانگ با ما در موضوعات کلیدی بین‌المللی و آمادگی دوستان کره‌ ای برای دفاع از اولویت‌ها و دیدگاه‌های مشترک در سازمان ملل بسیار قدردانی می‌کنیم.»

 

ولادیمیر پوتین با اشاره به این واقعیت که پیونگ یانگ در زمینه شکل گیری نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و در نظر گرفتن منافع یکدیگر، همواره همفکر و حامی روسیه بوده و هست، بر دفاع موثر از منافع کره شمالی تاکید کرد که برای مدت طولانی تحت "فشار اقتصادی، تحریکات، باج خواهی و تهدیدات نظامی ایالات متحده" قرار داشته است.

 

علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه تأکید کرد، مسکو آماده توسعه تعامل نزدیک بین دو کشور در رابطه با ایجاد مکانیسم‌های تجاری و مبادلات متقابل که توسط غرب کنترل نمی شود، توسعه همکاری‌های علمی بین دانشگاه ها و افزایش گردشگری است و او کاملاً اطمینان دارد که از طریق تلاش‌های مشترک مسکو و پیونگ یانگ می‌توانند تعامل دوجانبه را به سطح بالاتری برسانند.

 

توضیح کرملین درباره سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام 

یوری اوشاکوف، مشاور  رئیس جمهور روسیه شب گذشته اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در روزهای 18 و 19 ژوئن (سه‌شنبه-چهارشنبه) از کره شمالی دیدن کرده و سپس 19 و 20 ژوئن (چهارشنبه و پنج‌شنبه) به ویتنام سفر خواهد کرد.

 

به گفته این مقام کرملین در پایان مذاکرات ابتدا دوجانبه و  سپس گسترده پوتین با کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، اسناد همکاری مختلفی امضا خواهد شد و همچنین قرار است  رهبران دو کشور برای رسانه‌های گروهی صحبت کنند. 

 

اوشاکوف افزود، رئیس جمهور روسیه عصر روز  چهارشنبه وارد هانوی خواهد شد و در آنجا با دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. به گفته وی، در جریان این سفر اسناد همکاری زیادی بین مسکو و هانوی امضا خواهد شد که در کل صحبت بر سر حدود 20 سند همکاری است./  تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده