لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می‌کند-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشور‌های بریکس تصمیم گرفته اند پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۰۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشور‌های بریکس تصمیم گرفته اند پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.

 

به گزارش سه شنبه شب خبرگزاری روسی تاس، او در نشستی با ناتالیا کوچانوا رئیس شورای بلاروس گفت که ده کشور عضو بریکس با اکثریت قاطع، تصمیم گرفتند تا پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.

 

لاوروف که در سفری رسمی به مینسک رفته است افزود: در عین حال، ما در حال کار بر روی دسته بندی کشور‌های شریک به عنوان مراحل پیش از عضویت کامل هستیم. ما مانند تعدادی دیگر از کشور‌های همفکر از دوستان بلاروسی خود حمایت خواهیم کرد.

 

سال گذشته حدود ۴۰ کشور یا درخواست عضویت خود را به بریکس ارائه کردند یا ابراز علاقه‌مندی جدی برای گسترش همکاری‌ها با بریکس نشان دادند.

 

اهمیت عضویت در بریکس در حال مضاعف شدن است؛ چرا که بریکس دیگر خود را نه یک ائتلاف اقتصادی کوچک بلکه گروهی شامل ۹ کشور با بیش از ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی در قاره‌های گوناگون می‌بیند که در حوزه‌های امنیتی و فرهنگی نیز نیت کنش‌گری فعال دارد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار