خطر در کمین کاپیتان استقلال-راهبرد معاصر

خطر در کمین کاپیتان استقلال

ظاهرا کاپیتان استقلال برای دومین فصل متوالی در آستانه خروج از لیست آبی‌ها قرار گرفته و البته این بار دلایل این تصمیم با دفعه قبلی متفاوت است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۲۴۷۲۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از عجیب‌ترین اخبار روز‌های اخیر در بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران، خبر پیدا کردن جانشین برای بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر است. سیدحسین حسینی سال گذشته هم در همین روز‌ها خطر خروج از استقلال را احساس می‌کرد، اما در آن زمان اوضاع کاملا با امروز متفاوت بود.

در فصل ۰۲-۱۴۰۱ حسینی روز‌های بدی را در استقلال گذرانده بود و در تیمی که توسط ریکاردو ساپینتو هدایت می‌شد نمایش چندان خوبی نداشت. آخرین بازی فصل هم برای او با دریافت ۲ گل در داربی تهران همراه بود تا در فینال جام‌حذفی آبی‌ها مغلوب گل‌های ترابی و عالیشاه شوند. مثلا روی همان گل عالیشاه، اشتباه حسینی در حدی بود که بعضی‌ها او را متهم کردند به عمد از پرسپولیس گل خورده تا استقلال بازنده داربی فینال حذفی باشد! اما آن روز‌های سخت سپری شدند و حسینی که روزه سکوت گرفت در استقلال ماند تا باز هم نفر اول دروازه و کاپیتان این تیم در فصل ۰۳-۱۴۰۲ باشد. فصلی که به شکلی جالبی تبدیل به یکی از بهترین فصول فوتبال حسینی شد و او درخشان‌ترین و مطمئن‌ترین نمایش‌هایش را در این فصل ارائه داد.

حسینی در لیگ گذشته فقط ۱۵ گل خورد و ۱۸ بار هم کلین‌شیت کرد. یعنی بالاترین تعداد کلین‌شیت و پایین‌ترین تعداد گل خورده در میان تمامی تیم‌ها و دروازه‌بان‌های لیگ بیست‌وسوم. در فصلی که بیرانوند، نیازمند، پورحمیدی، اخباری و همه گلر‌های سرشناس لیگ اشتباهاتی داشتند و گل‌های بدی دریافت کردند حسینی حتی یک اشتباه هم نداشت و بدون تزلزل یک فصل خوب را درون دروازه آبی‌ها سپری کرد. اما حاصل همه این درخشش‌ها چه بود؟ خبری که روز گذشته منتشر شد و از توافق استقلال با یک گلر یوگسلاو حکایت داشت!

ظاهرا کاپیتان استقلال برای دومین فصل متوالی در آستانه خروج از لیست آبی‌ها قرار گرفته و البته این بار دلایل این تصمیم با دفعه قبلی متفاوت است. گویا اتفاقاتی که در فصل گذشته رخ داد حسینی را به در‌های خروجی باشگاه استقلال نزدیک کرده و اگر این اتفاق رخ بدهد باید او را در یکی از تیم‌های میانه جدول و شهرستانی ببینیم. حسینی در آخرین اردوی تیم‌ملی که برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان در خردادماه تشکیل شد نیز به اردو دعوت نشده بود و از جمع ملی‌پوشان بیرون ماند. سال گذشته در همین روزها، اردوی استقلال درگیر ماجرای عارف غلامی بود و حضور یا عدم حضور او در استقلال برای همه به علامت سوال تبدیل شده بود. در نهایت غلامی در استقلال نماند و حتی با وجود داشتن پیشنهاد از سپاهان نتوانست به این تیم برود. عارف یک نیم‌فصل را از دست داد و نهایتا در نیم‌فصل دوم با باشگاهی از لیگ بوسنی به میادین برگشت. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده