بیمارستان خان‌یونس تخلیه شد-راهبرد معاصر

بیمارستان خان‌یونس تخلیه شد

درپی صدور دستور تخلیه شرق خان‌یونس، بیمارستان اروپایی غزه پیش از آغاز حمله رژیم صهیونیستی بیماران و برخی از ابزار پزشکی خود را از بیمارستان خارج کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۲۴۷۹۹۶

به گزارش راهبرد معاصر،‌ رژیم صهیونیستی روز گذشته دستور تخلیه بخش‌های شرقی شهر خان‌یونس را صادر کرده است. این رژیم در بیانیه‌ای از مردم خواست که به مناطق امن در بخش‌های غربی شهر بروند.


با وجود این که ارتش اسرائیل در این اعلامیه در مورد بیمارستان و بیماران سخنی نگفت، با توجه به سابقه رژیم صهیونیستی در برخورد با بیمارستان‌ها، کارکنان و پزشکان بیمارستان اروپایی غزه تخلیه بیماران را آغاز کردند. بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در پیامی در شبکه ایکس بیمارستان‌ها را مراکز تروریستی خطاب کرد.


کارکنان بیمارستان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در این باره اعلام کردند که گروه‌های پزشکی چندین بیمار و افراد زخمی را به بیمارستان ناصر در مرکز خان‌یونس انتقال داده‌اند. آن‌ها در ادامه تشریح دادند که برخی از وسایل پزشکی نیز از ترس حملات ارتش اسرائیل و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها، جا‌به‌جا شده است.


ارتش اسرائیل تاکنون بیش از 37 هزار و 900 فلسطینی را به شهادت رسانده که بیشترشان زنان و کودکان هستند. علاوه بر این قریب به 87 هزار و 60 فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند. بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه از کار افتاده‌اند و یا به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانند با تمام ظرفیت خود خدمت‌رسانی کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده