آمریکا و متحدانش پنج سامانه دفاع هوایی دیگر به اوکراین می‌دهند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آمریکا و متحدانش پنج سامانه دفاع هوایی دیگر به اوکراین می‌دهند

آمریکا و متحدانش اعلام کردند ۵ سامانه ضد هوایی به اوکراین ارسال و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۱۹۹

 

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا و گروهی از متحدانش اعلام کردند که پنج سامانه دیگر ضد هوایی به اوکراین ارسال می‌کنند و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.

 

سران آمریکا، هلند، آلمان، ایتالیا، رومانی و اوکراین بامداد چهارشنبه در بیانیه مشترکی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، اعلام کردند: ما متعهد هستیم که کمک‌های دفاع هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم تا در مقابل تهاجم مداوم روسیه از خود دفاع کند.

 

این کشور‌ها اعلام کردند که چهار سامانه پاتریوت و قطعات آنها توسط آمریکا، آلمان، رومانی و هلند به اوکراین تحویل می‌شود و ایتالیا نیز یک سامانه دیگر SAMP-T در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

 

این بیانیه مشترک حاکی است: این پنج سامانه راهبردی دفاع هوایی به حفاظت از شهرها، غیرنظامیان و سربازان اوکراین کمک می‌کند.

 

بر اساس این بیانیه، آمریکا و شرکایش قصد دارند در ماه‌های آینده ده‌ها سامانه تاکتیکی دفاع هوایی از جمله NASAMS, HAWKs, IRIS T-SLM, IRIS T-SLS و گپارد در اختیار اوکراین قرار دهند. برخی متحدان از جمله کانادا، نروژ، اسپانیا و انگلیس همچنان نقشی محوری در تامین این سامانه‌ها خواهند داشت و بسیاری دیگر از حامیان اوکراین نیز سامانه‌های رهگیری به این کشور خواهند داد.

 

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ کشور که همچنان به ارائه کمک به اوکراین ادامه می‌دهند، قدردانی می‌کنیم. شرکا و حامیان اوکراین وعده داده‌اند که بیش از یک میلیارد دلار به دفاع هوایی اوکراین کمک کنند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: پیام ما به مسکو و دنیا روشن است: حمایت ما از اوکراین، قوی و تزلزل‌ناپذیر است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار