پیامک‌های هشدار برقی در ۶ استان ارسال شد-راهبرد معاصر

پیامک‌های هشدار برقی در ۶ استان ارسال شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به‌منظور مشارکت هموطنان در مدیریت مصرف برق در شرایط این افزایش مصرف، روز گذشته پیامکی برای هموطنان در ۶ استان کشور که عمدتا مناطق گرمسیر بوده‌اند، در سطح هشدار ۲ صادر شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۲۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: روز گذشته نصاب جدیدی در نیاز مصرف برق کشور به‌ثبت رسید و به عدد 77 هزار و 151 رسیدیم؛ امروز هم روز بسیار گرمی است و پیش‌بینی ما این است که حد نصاب جدیدی در روز جاری در تقاضای برق به ثبت برسد.

 

وی افزود: قطعا این نصاب‌های جدید به معنای مصرف برق بیشتر است و ما باید تلاش بیشتری برای تأمین برق مناطق مختلف کشور به‌خصوص مناطق گرمسیر کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: به‌منظور مشارکت هموطنان در مدیریت مصرف برق در شرایط این افزایش مصرف، روز گذشته پیامکی برای هموطنان در 6 استان کشور که عمدتا مناطق گرمسیر بوده‌اند، در سطح هشدار 2 صادر شد، به این معنا که اگر بتوانند در ساعات اوج مصرف بین ساعات 13 تا 18 ازوسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند و  از دور کند کولرهای آبی و دمای بالاتر از 24 درجه در کولرهای گازی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: به ازای هر یک درجه افزایش دمای کولرهای گازی، سه درصد از مصرف برق این کولرها کاسته می‌شود و این کمک می‌کند که ما برق را بتوانیم به صورت پایدار در اقصی نقاط کشور به‌خصوص مناطق گرمسیر عرضه کنیم.

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه در صورت تنظیم کولرهای گازی به‌جای 17 درجه روی دمای 24 درجه، ما شاهد 20درصد کاهش مصرف برق در کشور هستیم، گفت: در حال حاضر شبکه سراسری برق به صورت پایدار است اما از همه هموطنان عزیر درخواست می‌کنم از ساعات 13 تا 18 و 19 تا 22 از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار