زمان اعمال نرخ‌های جدید جریمه رانندگی اعلام شد-راهبرد معاصر

زمان اعمال نرخ‌های جدید جریمه رانندگی اعلام شد

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: جدول جدید جرایم رانندگی پس از به روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه 23 تیرماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 11
کد خبر: ۲۴۹۴۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به مصوبه  افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار داشت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است،  برهمین اساس در مواد 21 و22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک،  پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات  اقدام می نماید. 


وی افزود:  بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را براساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی نموده است. 


معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی وتصادفات و جانباختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیأت دولت رسیده است. 


سردار سلیمی ادامه داد:  جدول جدید جرایم رانندگی پس از به روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه 23 تیرماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.


وی اذعان داشت: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچکترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می شوند می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.
 

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد:  همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند ولی بر حسب وظیفه اگر در کنترل‌ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا نماییم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوستن همه هم وطنان عزیز به پویش نه به تخلف نه به جریمه شاهد رفتارهای مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد   و کاهش تصادفات و جانباختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار