اعلام نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغات محیطی لیگ برتر-راهبرد معاصر

اعلام نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغات محیطی لیگ برتر

آخرین جلسه شفافیت مالی باشگاه‌های لیگ برتری با حضور مسئولان سازمان لیگ و مدیران مالی چند باشگاه برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۷۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سومین روز و آخرین جلسه از جلسات شفافیت مالی باشگاه‌های لیگ برتری در سازمان لیگ با حضور محمد رضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ، اکبر شکاری خزانه دار و مدیر مالی اداری سازمان لیگ، موسی شولی و محمد مهدی عرب زاده از باشگاه گل گهرسیرجان، مرتضی جعفری باشگاه هوادار تهران، محمد مصطفی محمدی باشگاه مس رفسنجان، زینب زاهد نسب و افسانه مهدی پور از باشگاه استقلال خوزستان، فرزاد عظیمی از باشگاه تراکتور تبریز و اسماعیل گودرزی از باشگاه استقلال برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران ضمن خوشامد گویی به حاضران وتسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش   با تاکید بر شفافیت مالی درآمدها در فوتبال اظهار داشت: خوشبختانه در سازمان لیگ هیچ پنهان کاری وجود ندارد و همه مسائل بخصوص مسایل مالی و درآمدها شفاف است و در راستای همین  شفاف سازی چند سالی است که خزانه دار سازمان لیگ نشست مشترکی با مدیران مالی باشگاه ها برگزار می‌کند و تمامی درآمدها و هزینه‌ها را به صورت شفاف و با ارایه سند رسمی مالی به باشگاه ها اعلام می‌کند. ضمن اینکه نحوه تقسیم درامدهای تبلیغات محیطی بین باشگاه ها بارها به صورت رسمی ازسوی سازمان لیگ اعلام شده است.

وی افزود: 75% درآمد تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می‌شود که از این میزان 50 درآمد به صورت ثابت بین باشگاه‌ها تقسیم می شود. 50 درصد نیز براساس رتبه بندی باشگاه‌ها در جدول لیگ و مستندات پرداختی به باشگاه ها تفکیک در اختیار باشگاه های ذی نفع قرارداده شده است.. 

دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران  در مورد درآمد بلیت فروشی هم عنوان کرد: در چند سال گذشته سازمان لیگ بلیت فروشی را در اختیار خود باشگاه‌ها قرارداد،  نحوه تسهیم به این صورت است که از فروش بلیت 80 درصد سهم باشگاه ها است و  10% فدراسیون فوتبال، 5% سازمان لیگ ،5% هیئت فوتبال برگزار کننده سهم می‌برند.

در ادامه جلسه هم  کشوری فرد و  اکبر شکاری خزانه دار سازمان لیگ پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از مدیران مالی باشگاه‌ها را دادند که مورد استقبال باشگاه‌ها قرار گرفت این کارگروه قرار است امور مالی باشگاه‌ها از جمله مسایل مربوط به بیمه، مالیات و... را با حضور نمایندگانی از سازمان های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... و پیگیری کنند.

اسماعیل گودرزی ذی حساب باشگاه استقلال در پایان این جلسه به سایت سازمان لیگ گفت: ابتدا ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را تسلیت می‌گویم و امروز جلسه خوبی برگزار شد که تداوم برگزاری این نشست‌ها به سود مجموعه باشگاه‌ها،  فدراسیون و سازمان لیگ است و اشکالات کمتر خواهد شد و حساب و کتاب‌های طرفین دقیق‌تر انجام می‌شود و با کنترل هزینه‌ها، درآمدها و بهبود روش‌ها شرایط بهتری را هم شاهد خواهیم بود.

وی افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از مدیران مالی باشگاه ها  تشکیل شود تا برای حل مسایل باشگاه ها با نهادهایی مثل تامین اجتماعی و مالیات و ... راهکار مناسب‌تر و بهتری از سوی باشگاه‌ها و سازمان لیگ ارائه شود.

افسانه مهدی پور سرپرست بخش مالی باشگاه استقلال خوزستان در مورد این جلسه تصریح کرد: از عزیزان مالی سازمان لیگ که عامل برگزاری این جلسه شدند تشکر می‌کنم. من تجربه زیادی در حیطه ورزش نداشتم اما امروز جلسه بسیار خوبی برگزار شد و با مسئولان مالی سایر باشگاه ها آشنا شدیم که قطعا با تبادل اطلاعات و تجربیات  می‌توانیم برای حل مشکلات فوتبال در ارگان های مختلف  راهکارهای بهتری پیدا کنیم. اسناد مالی نیز امروز ارایه شد که بسیار مطلوب بود.

محمد تقی جعفری اقدم مدیر مالی باشگاه هوادار تهران در پایان جلسه گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد که مدیران مالی سایر باشگاه‌ها تجربیات خود را ارایه کردند که به تجربه ما هم اضافه شدند. امسال یکی از اولین سال‌هایی است که اسناد مالی خیلی راحت در اختیار ما قرار گرفت و دسترسی به درآمد و هزینه بسیار سریع انجام شد و در گذشته این مساله کمی زمان بر بود.تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار