عزاداری سیدالشهدا(ع) در انگلیس-راهبرد معاصر

عزاداری سیدالشهدا(ع) در انگلیس

در دهه محرم، محبان اباعبدالله (ع) در هر کجای این جهان، گرد هم می‌آیند تا آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) را به بهترین شکل اجرا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 15
کد خبر: ۲۵۰۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اسلامی جهانی که از کانون‌های اصلی اجتماع ایرانیان و مسلمانان از ملیت‌های مختلف در لندن است هم عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در آیین‌های ویژه شب‌های محرم در پایتخت انگلیس، به ساحت مقدس سالار شهیدان و اصحاب باوفایش ادای احترام می‌کنند.

علاوه بر ایرانیان، دلدادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از سنین، قشر‌ها و ملیت‌های مختلف ازجمله انگلیسی، افغانستانی، عراقی، هندی، پاکستانی، بحرینی، لبنانی و کویتی دور هم جمع می‌شوند و در فضای معنوی و آکنده از عطر حسینی، با کلام سخنرانان به زبان‌های مختلف، با ویژگی‌های مکتب حسینی بیشتر آشنا می‌شوند.

در مرکز اسلامی انگلیس حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، رئیس این مرکز با سخنرانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، ضمن معرفی شخصیت حضرت امام‌حسین (ع) و مکتب نجات‌بخش ایشان و نیز فلسفه قیام سرور آزادگان جهان، مسئولیت کنونی جامعه و به‌ویژه علاقه‌مندان به شخصیت و مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) را برای حاضران تشریح می‌کند. آیین‌های ویژه ماه محرم و برپایی مجالس عزای حسینی، علاوه بر ده‌ها نقطه در لندن، در شهر‌های منچستر، بیرمنگهام، لیورپول، کاردیف، گلاسکو و نیوکاسل نیز برگزار می‌شود. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار