ناامن شدن تل آویو/ عبور پهپاد یمنی از رادار دشمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

ناامن شدن تل آویو/ عبور پهپاد یمنی از رادار دشمن

سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن با بیان اینکه پهپاد یمنی با نفوذ به حریم هوایی رژیم صهیونیستی، توانست از تمامی سامانه‌های راداری عبور و به اعماق تل‌آویو اصابت کند، گفت: معتقدم این عملیات سرآغاز عملیات نظامی جدید یمن است و وارد مرحله پنجم تنش نظامی با رژیم صهیونیستی می‌شود که ممکن است شامل هدف گیری تمام سایت‌های حساس تل آویو شود.
سلیم المنتصر؛ تحلیلگر سیاسی یمن
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۵۲۵

ناامن شدن تل آویو/ عبور پهپاد یمنی از رادار دشمن

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در عملیات نظامی منحصر به فرد ارتش و کمیته های مردمی یمن یکی از اهداف مهم در منطقه اشغال شده یافا (آنچه در سرزمین های اشغالی تل آویو نامیده می شود) هدف قرار گرفت. در این عملیات که با پهپاد جدیدی به نام «یافا» انجام شد، توان عبور از تمام سامانه های رهگیری و راداری دشمن صهیونیستی با موفقیت محک خورد و این پهپاد توانست با موفقیت به هدفش در تل آویو اصابت کند.


 بنا به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، منطقه اشغال شده یافا از هم اکنون نا امن است و هدف اساسی و در تیررس ارتش یمن خواهد بود. بی تردید ارتش یمن با تمرکز روی جبهه داخلی دشمن صهیونیستی خواهد توانست عمق این رژیم را هدف قرار دهد؛ چه اینکه بانک اهدافی در فلسطین اشغالی تهیه کرده اند که ازجمله آنها اهداف نظامی و امنیتی حساس هستند. 

پهپاد حدود 2 هزار و 500 کیلومتر مسیر پیمود تا هدف مهم و حیاتی ای را هدف قرار دهد و باعث انفجاری مهیب شود که صدایش نزدیک سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی شنیده شد

 


شگفتانه مقاومت یمن به همین عملیات پهپادی منحصر نماند و نیروهای مسلح یمن به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند کشتی در عملیات مشترک نیروی دریایی و یگان موشکی و پهپادی یمن به طور مستقیم هدف قرار گرفت. طبق این بیانیه، کشتی Lobivia ممنوعیت مربوط به حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد که در خلیج عدن هدف قرار گرفت.

 


سلیم المنتصر، تحلیلگر سیاسی یمن درباره عملیات پهپادی موفقیت آمیز مقاومت یمن به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) یمن با نفوذ به حریم هوایی رژیم صهیونیستی، توانست از تمامی سامانه‌های راداری عبور کند و به اعماق یافا، پایتخت غصب شده یا همان که «تل‌آویو» نامیده می‌شود، اصابت کند. نکته مهم، اینکه پهپاد حدود 2 هزار و 500 کیلومتر مسیر پیمود تا هدف مهم و حیاتی ای را هدف قرار دهد و باعث انفجاری مهیب شود که صدایش در سراسر محل و نزدیک سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی شنیده شد. 


وی با بیان اینکه عملیات پهپادی موفقیت آمیز یمن شهرک نشینان صهیونیست را به وحشت انداخت و باعث کشته شدن دست کم یکی از آنها و زخمی شدن هشت نفر دیگر شد، افزود: این پهپاد تمامی سامانه‌های دفاعی و راداری دشمن صهیونیستی را دور زد، به هدف خود رسید و آن را منهدم کرد. این عملیات همچون صاعقه بر سر صهیونیست ها فرود آمد، محافل سیاسی، نظامی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را دچار سردرگمی کرد و صهیونیست‌ها از این حادثه شوکه شده اند.


تحلیلگر سیاسی یمن درباره پیامدهای عملیات پهپادی بر محافل صهیونیستی عنوان کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرش به واشنگتن را لغو کرد و حتی مخالفان سیاست های وی فشار می آورند تا نتانیاهو مسئولیت شکست فضاحت بار در جنگ غزه و پیامدهای آن را بپذیرد که باعث شده است بسیاری از جبهه های جنگ شعله ور شود و مقاومت یمن محاصره اقتصادی رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد. 


المنتصر با بیان اینکه محاصره اقتصادی رژیم صهیونیستی به وسیله یمنی ها اکنون به سطح بین‌المللی و میان سازمان‌های بشردوستانه و فعالان حقوق بشری کشیده شده است، گفت: شاهد تظاهرات گسترده در بیشتر کشورهای جهان هستیم که رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم و از فلسطینیان حمایت می‌کنند. علاوه بر این، محاصره اقتصادی رژیم صهیونیستی  باعث شده است ارتش این رژیم توان دفاعی و بازدارندگی خود را از دست بدهد.


وی تأکید کرد: معتقدم عملیات پهپادی که هدف حساسی را در تل آویو هدف قرار داد، سرآغاز عملیات نظامی جدید یمن است و به زودی وارد مرحله پنجم تنش نظامی با رژیم صهیونیستی می شود که ممکن است شامل هدف گیری تمام سایت های حساس تل آویو و نیز پایگاه های هوایی ای شود که به وسیله آنها همنوعان مان را در فلسطین اشغالی بمباران می کنند. 

معتقدم عملیات پهپادی که هدف حساسی را در تل آویو هدف قرار داد، سرآغاز عملیات نظامی جدید یمن است و به زودی وارد مرحله پنجم تنش نظامی با رژیم صهیونیستی می شود


المنتصر گفت: مرحله جدید عملیات پهپادی ممکن است شامل همه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا باشد که ممکن است در قالب عملیات مستقیم از خاک یمن یا به طور مشترک با سایر بازوهای مقاومت اسلامی انجام شود. محور مقاومت امروز از لبنان در شمال تا یمن در جنوب امتداد دارد و فناوری های پیشرفته نظامی دیگر در انحصار قدرت های غربی نیست و نیروهای مسلح یمن قادر به ساخت موشک های بالستیک، بالدار و پهپادهایی هستند که می‌توانند به دریای مدیترانه و اقیانوس هند برسند، جدیدترین ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی را به راحتی هدف حمله قرار دهند، به سامانه‌های دفاعی غربی نفوذ کنند و با دستاوردهای نظامی خود معادلات منطقه را برگردانند.

 


تحلیلگر سیاسی یمن تصریح کرد: بعید نیست نیروهای ویژه یمنی در بخشی از مناطق اشغالی فلسطین در صورت لزوم از لبنان در عملیات نظامی پیچیده ای علیه تمامی اهداف متخاصم مشارکت کنند و در آزادسازی تمامی سرزمین های فلسطینی با مشارکت همه عناصر مقاومت نقش داشته باشند. آمریکا و کشورهای غربی امروز دیگر کسی را مرعوب خود نمی کنند و می توان با تمام فناوری های غربی به صورت حرفه ای برخورد و آنها را خنثی و نابود کرد. بی شک عملیات پهپادی یمن سرآغاز دوران جدید پیروزی های خردکننده در برابر محور شرارت خواهد بود؛ ان شاالله آزادی مقدسات اسلامی و رهایی مردم مظلوم از چنگال صهیونیست ها و اشغالگران خواهیم بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده