پشت پرده مخالفت درویش با افزایش سقف بودجه-راهبرد معاصر

پشت پرده مخالفت درویش با افزایش سقف بودجه

رضا درویش مدیرعامل تیم پرسپولیس با تصویب قانون افزایش سقف بودجه برای باشگاه‌ها مخالفت کرد و و باعث شد این جلسه بدون نتیجه باقی بماند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز جلسه ای بین مدیران تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور با مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و نماینده سازمان بازرسی تحت عنوان جلسه هم اندیشی باشگاه‌های آسیایی برگزار شد تا در مورد افزایش سقف بودجه تصمیم گیری شود.

گفته می‌شود موضوع افزایش سقف قرارداد از سوی رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مورد مخالفت قرار گرفته است. درویش اعلام کرده با تصویب قانون افزایش سقف قرارداد در حالی که زمان طلایی نقل و انتقالات تقریبا به پایان رسیده است تیم پرسپولیس متضرر خواهد شد.

مدیر سرخ‌ها اعتقاد دارد اگر قرار بر اجرای این قانون بود باید قبل از شروع فصل نقل و انتقالات تصویب می‌شد. با توجه به اینکه در شروع فصل نقل و انتقالات تیم پرسپولیس به دلیل ناتوانی در تامین مبلغ بازیکنان خود برای تمدید، ستارگانی مانند مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند را از دست داد اعمال افزایش سقف بودجه برای پرسپولیس چیزی جز ضرر به همراه نخواهد داشت. مدیرعامل پرسپولیس گفت: اگر این موضوع قبل از شروع فصل نقل و انتقالات انجام می‌شد من با افزودن مبلغی ستارگان این تیم که جدا شده اند را حفظ می‌کردم تا الان تحت فشار هواداران قرار نگیرم. من حتی موافق این هستم که سقف قراردادها پایین هم بیاید چون فوتبال ما اندازه اعداد قراردادها رشد نکرده است.

اما در طرف مقابل مدیران دیگر باشگاه‌ها معتقدند تیم پرسپولیس برای بستن قرارداد و جذب بازیکن از شخصی که هوادار متمول این تیم نامیده می‌شود، استفاده می‌کند که تیم‌های دیگر چنین مزیتی ندارند. سه تیم دیگر این جلسه اعتقاد دارند این هوادار متمول که ساکن خارج از کشور است مبالغی خارج از عدد قید شده در قرارداد بازیکنان تیم پرسپولیس پرداخت می‌کند و این مبالغ به هیچ وجه از سوی فدراسیون محاسبه نمی‌شود و به همین دلیل تیم پرسپولیس نسبت به تیم‌های دیگر توانایی جذب بازیکنان بیشتر و بهتری دارد. تیم‌های استقلال، تراکتور و سپاهان اعتقاد دارند تیم پرسپولیس در سال‌های گذشته استفاده بسیاری از هوادار متمول خود کرده است و یکی از دلایل موفقیت این تیم چه در جذب بازیکن و چه در قهرمانی، حضور هوادار متمول این باشگاه است. مدیران سایر باشگاه‌های آسیایی مدعی هستند هوادار متمول پرسپولیس در جذب بعضی از بازیکنان جدید این تیم نیز نقش ایفا کرده است که می‌توان به قول دادن در حل مشکل پول تهیه خانه و ماشین علی علیپور به این بازیکن اشاره کرد.

گویا این صحبت‌ها و کش و قوس‌ها فعلا پاسخی در پی نداشته و قرار بر این است تصمیم نهایی در خصوص این موضوع، فردا در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته شود./خبرورزشی

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده