کلاهبرداری ۲۶ میلیاردی از شهروندان با ترفند اخذ ویزا-راهبرد معاصر

کلاهبرداری ۲۶ میلیاردی از شهروندان با ترفند اخذ ویزا

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری متهم به کلاهبرداری ۲۶ میلیاردی با ترفند اخذ ویزا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار احمد نگهبان اظهارداشت:در پی وقوع یک مورد کلاهبرداری سایبری رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که مردی میانسال است مشخص شد وی از طریق کانالی در فضای مجازی با فردی که مدعی است با توجه به روابط خوبی که در یکی از کشور‌های غربی دارد می‌تواند برای وی ویزا تهیه کند آشنا شده و پس از جلب اعتماد طی چند مرحله مبلغ ۲۶ میلیارد ریال را به حساب‌های اعلام شده توسط این فرد واریز می‌کند و پس از آن متهم تلفنش را پاسخگو نیست و ارتباطش را با مالباخته قطع می‌کند.

سردار نگهبان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی و استفاده از سرنخ‌های موجود هویت و محل تردد متهم را در شهر تهران شناسایی و با نیابت قضائی وی را که یک زن است در اقدامی غافلگیرانه دستگیر می‌کنند.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا، خاطرنشان کرد: با توجه به این که اغلب کلاهبردای‌ها از طریق آگهی‌های جعلی اغواکننده در فضای مجازی صورت می‌پذیرد، شایسته است شهروندان عزیز با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به خرید‌های اینترنتی اقدام و از اعتماد نابجا به افراد و پیام‌های اغوا کننده خودداری کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده