باند حرفه‌ای موبایل قاپی در شرق پایتخت متلاشی شد-راهبرد معاصر

باند حرفه‌ای موبایل قاپی در شرق پایتخت متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ موبایل قاپ حرفه‌ای در شرق تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار علی ولیپور گورزی در این‌باره گفت: به دنبال وقوع چندین فقره قاپ زنی در سطح معابر شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در همین راستا نیز نتایج بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی نشان داد که تعدادی از سارقان سابقه‌دار با تشکیل باندی مرتکب این سرقت‌ها شده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، هویت سه عضو این باند را که هر سه از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بودند، مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و متهمان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین مخفیگاه این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن سه دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک تبلت و موتورسیکلتی که از آن برای سرقت استفاده شده بود، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در مقر انتظامی، گفت: این افراد که سابقه زندان داشتند، در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بودند، اما در جریان بازجویی‌های فنی و پس از روبه‌رو شدن با مدارک و شواهد به ناچار لب به اعتراف بازکرده و تاکنون به دستکم ۴۵ فقره موبایل قاپی و سرقت با تهدید چاقو، اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه مالخر اموال مسروقه این افراد نیز مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: اقدامات برای دستگیری این فرد نیز در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه شمار از مالباختگان نیز در مواجه حضوری با متهان این افراد را به عنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار دادند، گفت: برای هر سه متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روان دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و نیز شناسایی دیگر شکات و مالباختگان همچنان ادامه دارد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده