رئیس قوه قضاییه: سیاست کنونی نظام همان سیاست‌های درست قبلی است-راهبرد معاصر

رئیس قوه قضاییه: سیاست کنونی نظام همان سیاست‌های درست قبلی است

رئیس قوه قضاییه گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید ممکن است از نظر روش کار متفاوت عمل کند، اما در اصول کاری تفاوتی ندارد و رییس جمهور منتخب نیز بار‌ها تاکید کرده است که من ولایتمدار و ملتزم به قانون اساسی هستم و به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب پایبند هستم. دشمن باید بداند که سیاست کنونی نظام همان سیاست‌های درست قبلی است، هرچند باید هوشیاری خود را در قبال توطئه‌های دشمن حفظ کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری این استان افزود: مردم ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای این نظام و کشور سنگ‌تمام گذاشتند پس ما باید بیش از مردم برای آنها سنگ‌تمام بگذاریم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم در استان‌ها می‌طلبد تا مسوولان با هم همدلی و همراهی داشته باشند و هر مشکلی که در داخل استان قابل برطرف است نسبت به آن اقدام کنند و چنانچه نیاز به حمایت مرکز باشد اعلام نیاز و کمک کنند.

رییس قوه قضاییه به حل مشکل یکی از زندانیان این استان در خصوص ناتوانی در پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: گاهی با یک پیگیری کوچک می‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

محسنی اژه‌ای به مشکلاتی ناشی از مساله وقف در کشور اشاره کرد و گفت: از زمان دولت نهم تاکنون در هر سفر استانی که می‌روم هیچ استانی نیست که با مساله اوقاف درگیر نباشد و بحث‌های مفصلی در این خصوص وجود دارد که نیاز به تحقیق‌های شرعی، حقوقی و میدانی دارد و در همین راستا باید هر مساله که برای مردم تمامی نقاط کشور مشکل‌ساز شده است از سوی حکومت برطرف شود.

وی در ادامه بر ضرورت احصای تمامی ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکار‌های رفع آن در هریک از استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: نخستین کاری که برای رشد و توسعه و رفع مشکلات هر استانی باید انجام داد اینکه است که تمامی ظرفیت‌ها و مشکلات آن منطقه احصاء و سپس برای رفع مشکلات راهکار ارائه داد و در همین راستا باید به اشتراک نظر رسید.

رییس دستگاه قضا افزود: اگر اختلاف‌نظر داشته باشیم نمی‌توان با قوانین و امکانات و اعتبارات موجود کار را جلو برد و در جا می‌زنیم و حتی در محور‌هایی عقبگرد هم می‌کنیم از همین رو باید هماهنگی و همراهی در استان‌‎ها بیش از پیش تقویت شود.

ضرورت پرهیز از بداخلاقی‌ها و مسائل حاشیه‌ای

محسنی اژه‌ای با تاکید بر تقویت انسجام، وحدت، همدلی، همکاری و همفکری در کشور برای پیشبرد بهتر امور، تصریح کرد: در همین راستا می‌طلبد مسائل حاشیه‌ای را کنار بزنیم، از بداخلاقی‌ها دوری کنیم و امور کشور و نظام را به جلو ببریم و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی اشاره کرد و گفت: اگرچه خداوند امسال نعمت بزرگی را از ما گرفت، اما اما چیز دیگری جای آن گذاشت و آن انسجام، وحدت، هوشیاری و دلسوزی همه مسوولان است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار می‌آید ممکن است از نظر روش کار متفاوت عمل کند، اما در اصول کاری تفاوتی ندارد و رییس جمهور منتخب نیز بار‌ها تاکید کرده است که من ولایتمدار و ملتزم به قانون اساسی هستم و به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب پایبند هستم.

محسنی اژه‌ای افزود: دشمن باید بداند که سیاست کنونی نظام همان سیاست‌های درست قبلی است، هرچند باید هوشیاری خود را در قبال توطئه‌های دشمن حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: اگر عنایت پروردگار و تلاش مسوولان کشور و هوشیاری و بیداری مردم و خون پاک شهدا نبود پس از حادثه پرواز، کشور دچار تلاطم می‌شد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه انسجام و یکپارچگی کشور بیشتر هم شد.

رییس عدلیه به تلاش‌های دشمن برای آسیب‌زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان مترصد بودند که برای ما ایجاد زحمت کنند هم به لحاظ مسائل امنیتی و محدودیت‌های اقتصادی و هم در حوزه مسائل اجتماعی و در این میان از جریان‌های ضدانقلاب کشور هم استفاده می‌کردند و داعش را تحریک کردند که به ناامنی در کشور اقدام کند، اما عنایت پروردگار، دلسوزی مسوولان و هوشیاری مردم اجازه چنین کاری را به آنها نداد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی که در غزه گیر کرده و آنجا به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و بالاترین ضربات را در طول تاریخ ۷۰ ساله خود متحمل شده است، بیش از گذشته کینه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دل داشت و درصدد بود تا تلافی این شکست‌ها را از ما بگیرد، اما انتخابات در کشور ما به خوبی برگزار شد و هیچ مساله امنیتی خاصی که دشمن بخواهد روی آن مانور دهد پیش نیامد.

وی افزود: هرچند در زمان انتخابات مجلس در اسفند سال گذشته گروه‌هایی در داخل سخن از تحریم زدند، اما امروز پشیمان و شرمنده در پیشگاه ملت عزیزمان هستند.

رییس دستگاه قضا همچنین از مهمان‌نوازی مردم استان چهارمحال و بختیاری و تلاش مسوولان و نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در این سفر قدردانی کرد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار