جنگنده سوخو ۲۷ هواپیما‌های انگلیس را فراری داد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جنگنده سوخو ۲۷ هواپیما‌های انگلیس را فراری داد

یک فروند جنگنده سوخو ـ ۲۷ متعلق به نیروی هوایی روسیه یک هواپیمای تجسسی و ۲ فروند جنگنده انگلیسی که در حال نزدیک‌شدن به مرز‌های روسیه در دریای سیاه بودند را فراری داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی نزدیک‌شدن هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ و دو جنگنده تایفون نیروی هوایی انگلیس به مرز‌های روسیه در دریای سیاه، یک فروند جنگنده روسی سوخو-۲۷ به پرواز درآمد و آنها را وادار به تغییر مسیر کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «ادوات کنترل حریم هوایی روسیه در دریای سیاه چند هدف هوایی را در حال نزدیک‌شدن به مرز روسیه شناسایی کردند. به‌منظور جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز روسیه، یک جنگنده سوخو-۲۷ از نیرو‌های دفاع هوایی روسیه به منطقه اعزام شد.»

بر اساس مشاهدات خلبانان جنگنده روسی، هواپیما‌های رویت‌شده در رادار شامل یک فروند هواپیمای تجسسی استراتژیک RC-۱۳۵ و ۲ فروند جنگنده تایفون متعلق به نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بودند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیما‌های خارجی از مرز روسیه دور شدند و هواپیمای روسی نیز به‌سلامت به فرودگاه بازگشت.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پرواز این جنگنده روسی بر اساس قوانین بین‌المللی حریم هوایی در آب‌های بی‌طرف و بدون ایجاد تنش با هواپیما‌های خارجی انجام شد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده