محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

اتحادیه اروپا متا را جریمه می‌کند

به گفته منابع آگاه قرار است شرکت متا در هفته های آینده به دلیل مرتبط کردن سرویس تبلیغات دسته بندی شده «مارکت پلیس» با شبکه اجتماعی فیس بوک، در اتحادیه اروپا جریمه شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۷۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، این اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا یک سال و نیم پس از آن انجام می‌شود که شرکت آمریکایی متهم شد سرویس تبلیغات دسته بندی شده خود را با تجمیع با دو سرویس دیگر، به طور ناعادلانه نسبت به سرویس‌های دیگر در ارجحیت قرار می‌دهد.

 

ناظر رقابت اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد متا با تحمیل یک جانبه شرایط تجاری ناعادلانه بر روی رقبای خدمات تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین که در فیس بوک یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، از سلطه خود بر بازار سو استفاده کرده است.

 

این شرکت آمریکایی احتمالاً با جریمه ای تا سقف ۱۳.۴ میلیارد دلار یا ۱۰ درصددرآمدش در ۲۰۲۳ میلادی روبرو شود، اما به طور معمول جریمه‌های وضع شده در اتحادیه اروپا کمتر است.

 

کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالاً تصمیم خود در این زمینه را در سپتامبر یا اکتبر و قبل از آنکه مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت پست خود را در ماه نوامبر تحویل دهد، اعلام خواهد کرد. هرچند ممکن است زمان بندی اعلام تصمیم کمیسیون درباره متا تغییر کند.

 

سخنگوی متا در این باره گفت: ادعاهای مطرح شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا بی پایه و اساس هستند. ما به همکاری سازنده با رگولاتورها ادامه می‌دهیم تا نشان دهیم نوآوری محصولاتمان به سود مشتریان و رقابت است.

 

شرکت متا سال گذشته سعی کرد با محدود کردن استفاده از داده‌های تبلیغاتی رقبا برای سرویس مارکت پلیس فیس بوک، این تحقیقات را تسویه کند، اما اتحادیه اروپا این تصمیم را قبول نکرد./ مهر

ارسال نظر