به گزارش راهبرد معاصر، این اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا یک سال و نیم پس از آن انجام میشود که شرکت آمریکایی متهم شد سرویس تبلیغات دسته بندی شده خود را با تجمیع با دو سرویس دیگر، به طور ناعادلانه نسبت به سرویسهای دیگر در ارجحیت قرار میدهد.
ناظر رقابت اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد متا با تحمیل یک جانبه شرایط تجاری ناعادلانه بر روی رقبای خدمات تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین که در فیس بوک یا اینستاگرام تبلیغ میکنند، از سلطه خود بر بازار سو استفاده کرده است.
این شرکت آمریکایی احتمالاً با جریمه ای تا سقف ۱۳.۴ میلیارد دلار یا ۱۰ درصددرآمدش در ۲۰۲۳ میلادی روبرو شود، اما به طور معمول جریمههای وضع شده در اتحادیه اروپا کمتر است.
کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالاً تصمیم خود در این زمینه را در سپتامبر یا اکتبر و قبل از آنکه مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت پست خود را در ماه نوامبر تحویل دهد، اعلام خواهد کرد. هرچند ممکن است زمان بندی اعلام تصمیم کمیسیون درباره متا تغییر کند.
سخنگوی متا در این باره گفت: ادعاهای مطرح شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا بی پایه و اساس هستند. ما به همکاری سازنده با رگولاتورها ادامه میدهیم تا نشان دهیم نوآوری محصولاتمان به سود مشتریان و رقابت است.
شرکت متا سال گذشته سعی کرد با محدود کردن استفاده از دادههای تبلیغاتی رقبا برای سرویس مارکت پلیس فیس بوک، این تحقیقات را تسویه کند، اما اتحادیه اروپا این تصمیم را قبول نکرد./ مهر