عربستان سعودی مدعی بدون رقیب برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴-راهبرد معاصر

عربستان سعودی مدعی بدون رقیب برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴

اینطور که به نظر می‌رسد عربستان بدون رقیب میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۳۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ عربستان سعودی امروز در مراسمی که توسط فیفا برگزار شد، رسماً پرونده نامزدی میزبانی خود از جام جهانی ۲۰۳۴ را ارائه کرد و با توجه به این که هنوز رقیبی را به طور جدی برای میزبانی نمی‌بیند، به نظر می‌رسد که میزبانی‌ سعودی‌ها قطعی باشد این درحالی است که فدراسیون فوتبال استرالیا چیزی در حدود ۹ ماه انصراف خود را از میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۳۴ اعلام کرد و به دنبال آن، عربستان به تنها نامزد دریافت میزبانی این مسابقات تبدیل شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی بن فیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی در این باره گفت:

من صمیمانه از از پادشاهی تشکر و قدردانی می‌کنم که ما را قادر به رسیدن به این مرحله مهم در تاریخ کرده است. من همچنین از ولیعهد به خاطر حمایت سخاوتمندانه و پیگیری مستمرش از ورزش تشکر می‌کنم. پرونده نامزدی پادشاهی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ مظهر چشم انداز جامع و روشن این ملت بزرگ نسبت به آینده‌ای روشن است. پادشاهی قصد دارد مهم ترین رویداد جهان فوتبال را سازماندهی کند و در نتیجه جایگاه بزرگ، تأثیرگذار و مثبت خود در جهان را تأیید کند. حضور این دو کودک نشان دهنده نقشی است که جوانان این ملت بزرگ که برای دستیابی به دستاوردهای پادشاهی خواهند داشت. رویاهای بزرگ جوانان ما برای شرکت در جام جهانی در خاک پادشاهی، یا کمک به سازماندهی آن یا حتی حمایت از آن یک موضوع مهم است.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی نیز گفت:

این پرونده نشان دهنده تعهد ما به برگزاری بزرگترین تورنمنت در جهان فوتبال و تمایل ما به پیشرفت بخش ورزش در همه سطوح است. این میزبانی یک میراث فوتبالی برای نسل‌های آینده می‌سازد که روند تحول پادشاهی را به سمت ارتفاعات جدید پیش ببرد./خبرورزشی

ارسال نظر