رمزگشایی از فضاسازی‌های ضدایرانی در المپیک پاریس-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

رمزگشایی از فضاسازی‌های ضدایرانی در المپیک پاریس

در بحبوحه برگزاری بازی‌های المپیک پاریس شاهد اوج گیری قابل توجه فضاسازی‌ها و عملیات روانی صهیونیست‌ها علیه کشورمان با طرح ادعاهای گوناگون هستیم، موضوعی که دارای ابعاد مختلفی است.
سامان سفالگر؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 01
کد خبر: ۲۵۲۳۴۱

رمزگشایی از فضاسازی‌های ضدایرانی در المپیک پاریس

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بازی های المپیک 2024 پاریس با همه حواشی اش در مراسم افتتاحیه آغاز شد؛ رویدادی که همچون گذشته توجهات بین المللی را به خود جلب کرده است و تحلیل و تفسیرهای مختلفی درباره ابعاد آن مطرح می شود. یکی از نکاتی که در بحبوحه برگزاری بازی های المپیک پاریس جلب توجه می‌کند، فضاسازی های تبلیغاتی و مغرضانه صهیونیست ها علیه کشورمان است. به طور خاص در زمان شروع بازی های المپیک و وقتی ساختار حمل و نقل پاریس و قطارهای فرانسه با اختلال سایبری مواجه شدند، رژیم اشغالگر قدس ادعا کرد، خرابکاری ها با مهندسی ایران انجام شد. 

 

رژیم اشغالگر قدس در ماه های گذشته به دلیل جنایت های تکان دهنده خود در نوار غزه، چه در بُعد منطقه‌ای و چه بین المللی، به مثابه رژیم سیاسی منفور و یاغی برجسته شده است


اندکی بعد صهیونیست ها و جریان های رسانه ای متحدشان مدعی شدند، ایران طرح و برنامه های خاصی برای اعمال تهدید و ضربه زدن به ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه برگزاری بازی های المپیک پاریس در دستورکار دارد؛ ادعایی که خیلی زود دادستانی فرانسه آن را رد و اعلام کرد، هیچ سند و مدرکی در راستای ادعاهای صهیونیست ها علیه ایران نیافته است.
 
درباره فضاسازی های رژیم اشغالگر قدس و جریان های رسانه ای متحد آن علیه کشورمان، توجه به سه نکته ضروری به نظر می آید:
 


نخست، اینکه فضاسازی صهیونیست ها علیه ایران را بایستی به مثابه تکه ای از پازلِ بزرگتر عملیات روانی صهیونیست ها علیه کشورمان دانست که در روزهای اخیر اوج گیری قابل توجهی داشته است. چندی پیش شاهد سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و طرح اتهامات مختلف علیه کشورمان و محور مقاومت بودیم و اندکی بعد پس از حادثه امنیتی مجدل شمس در جولان اشغالی، صهیونیست ها مانور گسترده ای با محوریت این موضوع در دستورکار قرار دادند که موشک اصابت کرده به مجدل شمس، ساخت ایران بود، به وسیله حزب الله لبنان شلیک و موجب کشته شدن 14 غیرنظامی شد.
این در حالی است که حتی رسانه های صهیونیستی اعتراف کردند، موشک شلیک شده به مجدل‌شمس شلیک اشتباه پدافند هوایی صهیونیست ها بود. حزب الله لبنان نیز به طور رسمی اعلام کرد به سمت این منطقه هیچ موشک و پرتابه ای شلیک نکرده است. از این رو، صهیونیست ها با طرح ادعاهای تازه علیه کشورمان در بحبوحه برگزاری بازی‌های المپیک، به نوعی سعی دارند پازل کلان سیاه نمایی علیه ایران را تکمیل و وجهه بین المللی کشورمان را مخدوش کنند.
 
دوم، اینکه رژیم اشغالگر قدس در ماه های گذشته به دلیل جنایت های تکان دهنده خود در نوار غزه، چه در بُعد منطقه‌ای و چه بین المللی، به مثابه رژیم سیاسی منفور و یاغی برجسته شده است. حال در این فضا، صهیونیست‌ها به دنبال فرصتی هستند شاید بتوانند تصویر منفی شکل گرفته را بشکنند و با جا‌زدن خودشان به عنوان قربانی، در مقام طلبکار ظاهر شوند و تا حدی به زعم خودشان، تصویر و وجهه بین المللی خود را احیا کنند.
 
سوم، اینکه همزمان با روی کار امدن دولت جدید در کشورمان، رژیم اشغالگر قدس بار دیگر قصد دارد با اقدامات مختلف و در پیش گرفتن سیاست های مغرضانه، تا حد ممکن هرگونه زمینه همکاری های بین المللی ایران را از بین ببرد. دستورکاری که صهیونیست ها سال هاست به دنبال آن هستند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
 
از این رو، فضاسازی های صهیونیست ها علیه ایران در بحبوحه برگزاری بازی های المپیک پاریس تلاش در راستای این طرح و نقشه است؛ موضوعی که البته جدید نیست و شاهد بوده ایم حتی فرانسوی ها نیز به صورت ظاهری حاضر به همراهی با رژیم اشغالگر قدس و ادعاهایش علیه ایران نشده اند. این معادله نشان می دهد تا چه اندازه رژیم اشغالگر قدس در بن‌بست راهبردی گرفتار شده است. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار