ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی در اختیار فیلیپین قرار می‌دهد-راهبرد معاصر

ایالات متحده ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی در اختیار فیلیپین قرار می‌دهد

ایالات متحده امروز (سه‌شنبه، نهم مرداد) متعهد شد تا ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای ارتقای تجهیزات نظامی و گارد ساحلی به فیلیپین ارایه کند؛ کشوری که در ماه‌های گذشته روابط پر تنشی با چین داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در نشستی که لوید آستین وزیر دفاع و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با گیلبرتو تئودورو وزیر دفاع و انریکه مانالو وزیر امور خارجه فیلیپین برگزار کردند، آستین اعلام کرد که واشنگتن کمک بی‌سابقه‌ای برای تامین مالی تجهیزات دفاعی فیلیپین در نظر گرفته است.

وی در نشست خبری پس از نشست امنیتی «دو به علاوه دو» که برای اولین بار در فیلیپین برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در یک کشور خارجی، پیامی واضح برای نشان دادن حمایت ایالات متحده از فیلیپین است.

تئودورو همتای فیلیپینی وی نیز اظهار داشت: ادامه کمک‌های ایالات متحده کمک بزرگی برای فیلیپین خواهد بود تا بتواند برابر تجاوزات غیرقانونی خارجی بازدارندگی ایجاد کند.

پیش از این نشست امنیتی، آستین و بلینکن با فردیناند مارکوس جونیور، رییس جمهور فیلیپین در کاخ مالاکانانگ دیدار کردند و بر حمایت ایالات متحده از مانیل در دفاع از حقوق حاکمیت این کشور تاکید کردند. این سه مقام درباره راه‌های ادامه همکاری نزدیک با کشور‌های هم‌فکر مانند استرالیا و ژاپن برای تقویت حاکمیت قانون، آزادی دریا‌ها و احترام به حاکمیت سرزمینی تبادل نظر کردند.

ایالات متحده و فیلیپین در ماه آوریل (فروردین) اعلام کردند که قصد دارند تا پایان سال میلادی یک توافقنامه نظامی موسوم به نام توافقنامه کلی امنیت اطلاعات نظامی را نهایی کنند.

گفتگو‌های امنیتی امروز (سه‌شنبه) پس از چندین رویارویی اخیر بین فیلیپین و چین در دریای چین جنوبی برگزار شد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که چین با وجود حکم دادگاه بین‌المللی ۲۰۱۶، موضع قاطعانه‌تری در این منطقه اتخاذ کرده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده