تاکید مجدد پکن بر حمایت از اتحاد گروه‌های فلسطینی-راهبرد معاصر

تاکید مجدد پکن بر حمایت از اتحاد گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با محکوم کردن ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، بار دیگر بر اتحاد و آشتی میان گروه‌های فلسطینی تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 01
کد خبر: ۲۵۲۸۱۰

به گزارش راهبرد معاصر،‌لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و نتایج این اقدام بر اوضاع منطقه و تلاش چین برای حفظ روند صلح در خاورمیانه، اظهار داشت: پکن قاطعانه ترور هنیه را محکوم می‌کند و نسبت به افزایش بی‌ثباتی پس از این واقعه در منطقه نگران است.

 

وی با تاکید بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس جامع، دائمی و فوری در نوار غزه، تصریح کرد: چین همواره از اتحاد و آشتی گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند.

 

لین ادامه داد: ما معتقد هستیم که آشتی و اتحاد گروه‌های فلسطینی گامی مهم در پیشبرد حل مساله فلسطین و دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین خاطرنشان کرد: ما منتظر دستیابی به تشکیل زودهنگام دولت مستقل فلسطین بر پایه اتحاد داخلی هستیم و به تلاش‌های بی وقفه برای این منظور ادامه خواهیم داد.

 

لین با بیان اینکه هرچه وضعیت خاورمیانه وخیم‌تر شود، جامعه جهانی باید برای کاهش تنش‌ها تلاش بیشتری کند، خاطرنشان کرد: پکن همواره متعهد به حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه بوده و با مداخله خارجی در این منطقه مخالف است.

 

وی افزود: ما حاضریم با طرف‌های مربوطه همکاری کنیم تا تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای ارتقای صلح و ثبات بلندمدت در منطقه انجام دهیم.

 

چین: از توسعه روابط روسیه و کره‌شمالی خوشحالیم

لین همچنین در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه چین و روسیه درحال رقابت در روابط با کره‌شمالی است، اظهار داشت: امسال هفتاد و یکمین سالگرد آتش‌بس جنگ میان دو کره است.

 

وی افزود: ۷۱ سال پیش سربازان چینی دوشادوش مردم و ارتش کره در مقابل تجاوزات ایالات متحده جنگیدند تا سرزمین مادری کره به پیروزی‌های بزرگی دست یابد.

 

لین ادامه داد: چین و کره‌شمالی یک دوستی سنتی ناگسستنی با خون برقرار کردند که هرچه وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای دستخوش تغییرات بزرگی شود، موضع حزب و دولت پکن برای اهمیت دادن و توسعه روابط سنتی دوستانه با پیونگ‌یانگ تغییر نخواهد کرد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه برخی کشور‌ها و رسانه‌های بین‌المللی با اغراق در رقابت بین پکن و مسکو در روابط با پیونگ‌یانگ، تصریح کرد: کره‌شمالی و روسیه همسایگان دوست چین هستند و پکن از دیدن توسعه روابط آنها خوشحال است./ باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی: چین فتح حماس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده