سرلشکر سلامی: جهان امروز را اندیشه و باورها شکل می‌دهد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

سرلشکر سلامی: جهان امروز را اندیشه و باورها شکل می‌دهد

فرمانده کل سپاه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: جهان امروز را اندیشه و باورها شکل می‌دهد، انسان‌ها جهان را آن‌گونه می‌سازند که افکار و عقائد آن‌ها شکل می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۳۴۴

به گزارش راهبرد معاصر،  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (دوشنبه، 15 مردادماه) در گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید  «اسماعیل هنیه»، گفت: همه شما می‌دانید که جهان، جهان غلبه حوادث است، ما با تکرار حوادثی روبه هستیم که نرخ تولید آن‌ها در طول زمان در حال گسترش و فراوانی است.وی افزود: یک زمانی قدرت‌ها تصمیم می‌گرفتند و بر اساس راهبردهایی حوادث خلق می‌کردند اما امروز حوادث روی می‌دهد و قدرت‌ها مجبور به خلق راهبرد می‌شوند.

 

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: صدها شهید خبرنگار در یکی از سهمگین‌ترین و مظلومانه‌ترین تهاجمات یک نظام استکباری علیه یک ملت مظلوم، نشان‌دهنده روح فداکاری و وفاداری، جوانمردی، احساس عمیق و باورهای وسیع در میان جامعه خبرنگاری در تمام نقاط جهان است.سرلشکر سلامی بیان کرد: جهان امروز را اندیشه و باورها شکل می‌دهد، انسان‌ها جهان را آن‌گونه می‌سازند که افکار و عقائد آن ها شکل می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: جهان، جهان غلبه کلمات است و اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها، افکار و روایت‌هاست یعنی همین که جهان دنیای مرگ فاصله‌هاست‌.فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اینکه گاهی می‌خوانید مقالاتی درباره تصرف قلب‌ها و اذهان منتشر می‌شود به این مفهوم است که ذهن‌ها و قلب‌ها که مرکز معرفت و شناخت و محاسبه‌گری انسان است مورد هدف قرار گرفته است‌.

 

سرلشکر سلامی عنوان کرد: امروز انسان‌ها، ذهنیت‌های اجتماعی، نگرش‌ها و عقاید هستند که اساس شکل‌دهی به زندگی اجتماعی بشر است و هرکس بهتر تصویر را بسازد و واقعیات را بهتر نشان دهد، موفق‌تر است‌.


وی با تاکید بر اینکه امروز همه در جهان و به‌ویژه کسانی که روش‌های‌شان با ارزش‌های‌شان متفاوت است از هر روشی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از دروغ‌ها و تهمت‌ها که به ملت‌ها و کشورها زده می‌شود از پیش‌فرض‌ها نشئت می‌گیرد و بین مفاهیم و مصادیق فاصله زیادی وجود دارد و هیچ خویشاوندی بین آن دو وجود ندارد.فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساخت ذهن مهمترین عنصر قدرت یک جامعه است، گفت: تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناکترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبه‌رو است. ما در قلب نبردی زندگی می‌کنیم که در آن هرروز افکار و اندیشه‌ها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و رسالت خبرنگاری این است که قدرت تفکیک و تشخیص را در جامعه ایجاد کند.

 

سرلشکر سلامی مطرح کرد: نابینایی سیاسی و اجتماعی و کورشدگی فرهنگی از خطراتی است که جوامع را تهدید می‌کند. آگاهی به اندازه ایمان در یک جامعه ارزش دارد. جامعه کامل با ایمان و با آگاهی کامل است که دارای فهم سیاسی و قدرت تشخیص بالاست. دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را نگارش کنند که این سخت‌ترین کار در دنیای امروز است‌.وی با اشاره به اینکه کلمات خبرنگاران از میدان مین عبور می‌کند مدام با موانع روبه‌رو می‌شود و خدشه‌دار می‌شود، اظهار کرد: خبرنگاران در قلب حوادث حضور دارند و آن‌ها را می‌بیند. رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تفکیک در جامعه است.


فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ما در سوریه و شهادت شهید زاهدی، ما را به وعده صادق هدایت کرد که از استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین حوادث تاریخی بود. بعد از آن حوادث دیگری از جمله شهادت شهید هنیه روبرو شدیم و این نشان که جهان در اشغال و تسخیر حوادث است و از اتصال نقاط، می‌توان حوادث مجزا را با یک خط بهم ترکیب کرد و یک آگاهی و دید به جامعه داد که این همان کار خبرنگاران است.

 

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه خبرنگار دروغ‌پرداز نیست اما حقیقت‌بین است و باید بتواند میان دروغ و حقیقت جداسازی کند و به جامعه، شعور و آگاهی دقیق بدهد، گفت: خبرنگاران می‌توانند واقعیات را به گونه‌ای بازتاب دهند که قلب‌ها را مضطرب، ناامید و افسرده کنند. به کلماتی که کنار هم قرار می‌گیرند باید توجه کنید، به آهنگ کلام و نوع قضاوت خود فکر کنید چراکه هر خبر شما یک تغییر در جامعه ایجاد می‌کند.

 

وی عنوان کرد: خبرنگار باید در کوران حوادث کوه آرامش و امنیت روانی باشد. ما با خبرنگاران بسیار زندگی می‌کنیم و در حوادث مختلف کنار آنان قرار داریم. چه در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و چه در خط مقدم جبهه و جنگ آنان را کنار خود داریم‌ و حتی گاهی آنان از ما جلوتر هم می‌روند و در قلب حوادث یک حضور بدون استتار و اختقا دارند؛ چراکه باید مشاهده و روایت کنند و به همین دلیل این‌همه شهید خبرنگار داریم‌./ فرس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده