قیمت جهانی طلا امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

قیمت جهانی طلا امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافته که نتیجه افزایش شاخص دلار و سود اوراق خزانه‌داری آمریکا بوده است. اما بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا می‌شود.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 2385 دلار و 56 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.29 درصدی به 2424 دلار و 60 سنت رسیده است.

 

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است. سود اوراق قرضه  10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

 

بازارها 70 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در ماه سپتامبر پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

 

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه مخالفت خود با این ادعا را که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در ماه ژوئیه نشان دهنده رکود اقتصاد است اعلام کردند، اما هشدار دادند پایین آمدن نرخ بهره برای جلوگیری از این اتفاق لازم است.

 

صندوق اسپایدر که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس برای طلا در دنیاست اعلام کرد دارایی‌های آن 0.37 درصد افزایش یافته و در روز سه‌شنبه به 848.06 تن رسیده است. این رقم قبلاً 844.90 اعلام شده بود.

 

از نظر ژئوپلوتیکی، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواسته درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود. وزیر امور خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه گفت پنتاگون هشدار داده حمله به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

 

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد کاهش به 27 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.42 درصدی 918 دلار و 85 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده