دختر شایسته تکواندو ایران به نشان برنز دست یافت-راهبرد معاصر

دختر شایسته تکواندو ایران به نشان برنز دست یافت

دختر شایسته تکواندو ایران با برتری مقابل حریف عربستانی خود موفق به کسب مدال با ارزش برنز شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک راه یافته بود، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

نعمت زاده در رقابت‌های امروز چهارشنبه در مبارزه نخست خود ۲ بر صفر در راند شماری «تاو میشله» از لسوتو را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد.

تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در این مرحله برابر «گینگ گو» از چین با رنکینگ ۶ المپیک، نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا، برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و یک نقره و دو برنز گرندپری‌ها بازنده میدان مبارزه را ترک کرد و به دیدار رده بندی رفت.

وی برای کسب مدال برنز به دیدار «دنیا ابوطالب» از عربستان دارنده مدال برنز جهان و آسیا رفت و در راند اول ۳ بر صفر به پیروزی رسید. تکواندو کار کشورمان در راند دوم ۴ بر یک به پیروزی رسید و با برتری ۲ بر صفر برابر حریف عربستانی روی سکوی سوم المپیک ایستاد.

این برای دومین بار است که دختران ایرانی در بازی‌های المپیک موفق به کسب مدال برنز می‌شوند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور به مدت چهار روز در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار خواهد شد و فردا پنجشنبه ۱۸ مرداد در روز دوم ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم دور نخست به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان می‌رود./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار