قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۲۰-راهبرد معاصر

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۵/۲۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۴۳۱ دلار و ۳۲ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت طلا پس از افزایش قابل‌توجه در روز پنجشنبه، ثابت مانده است. پایین آمدن نرخ سود خزانه‌داری آمریکا و افزایش اطمینان نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد درصد افزایش به 2431 دلار و 32 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.41 درصدی به 2473 دلار و 40 سنت رسیده است.


طلا یک کاهش قیمت 0.6 درصدی را طی یک هفته گذشته ثبت کرد. این فلز گرانبها 3 درصد در روز دوشنبه کاهش قیمت داشت.

 

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای طلا در میان مدت مثبت است و هرگونه کاهش قیمت این فلز گرانبها به خاطر عوامل زیربنایی اقتصاد کلان کوتاه مدت خواهد بود.


گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا نگرانی در مورد رکود اقتصاد در این کشور را آرام کرده و از قیمت طلا حمایت کرده است. به علاوه فدرال رزرو آمریکا در این هفته از کاهش قریب وقوع نرخ بهره خبر داده است.


شاخص دلار 0.1 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است.


سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا بیش از پیش اطمینان پیدا کرده‌اند که تورم به اندازه کافی برای آغاز روند کاهش نرخ بهره پایین آمده است.


تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا شده که قرار است هفته آینده منتشر شود و مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو را مشخص کند.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.07 درصد کاهش به 27 دلار و 59 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.20 درصدی 925 دلار و 47 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده