نوار شمالی کشور فردا بارانی می‌شود-راهبرد معاصر

نوار شمالی کشور فردا بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: نوار شمالی کشور با ورود موج جدید بارشی فردا ۲۱ مرداد ماه بارانی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در غرب هرمزگان، جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود، گفت: این شرایط تا پایان شب در این مناطق برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا یکشنبه گذر موج دامنه کوتاه‌تر از میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: همچنین در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابر‌های همرفتی و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. دوشنبه نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: سه شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین در شمال هرمزگان و جنوب کرمان، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او بیان کرد: چهارشنبه در خراسان شمالی، شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج‌روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

او گفت: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه شرق سواحل دریای خزر و سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است. / باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار