همستر کامبت و نات‌کوین به بازداشت مدیرعامل تلگرام اعتراض کردند-راهبرد معاصر

همستر کامبت و نات‌کوین به بازداشت مدیرعامل تلگرام اعتراض کردند

هم‌زمان با بازداشت «پاول دورف»، مدیرعامل و مؤسس تلگرام در فرانسه، توسعه‌دهندگان بازی‌های کریپتو که بر بستر این پیام‌رسان اجرا می‌شوند، به این عمل دولت فرانسه اعتراض کردند. این بازی‌ها جمعاً صد‌ها میلیون کاربر تلگرام را جذب کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 26
کد خبر: ۲۵۵۵۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ شنبه در فرودگاه پاریس مقامات فرانسوی پاول دورف را بازداشت کردند. تاکنون خبر دقیقی از وضعیت دورف در دسترس نیست و گفته شده بازداشت او احتمالاً تا ۲۴ ساعت آینده تمدید می‌شود.

در پی اعلام این خبر، مالکان و توسعه‌دهندگان بازی‌های کریپتوی مبتنی بر تلگرام مانند همستر کامبت و Notcoin با به‌اشتراک‌گذاشتن استیکر‌های لوگو تلگرام و پیام‌هایی در بازی‌های خود، به بازداشت پاول دورف اعتراض کردند.

اکانت ایکس Notcoin در پیامی نوشت حریم خصوصی جرم نیست و اتهام‌زدن به‌دلیل تکنولوژی احمقانه‌ترین کار ممکن است. همچنین اکانت ایکس TON دراین‌باره گفت: «به‌عنوان جامعه‌ای متعهد به آزادی بیان و تمرکززدایی، در این زمان‌های چالش‌برانگیز قویاً از پاول دورف حمایت می‌کنیم. پاول مدافع قوی این ارزش‌‎ها بوده است و ما باور داریم تلاش‌های او برای ترویج اینترنت باز و غیرمتمرکز الهام‌بخش میلیون‌ها نفر خواهد بود.»

همسر کامبت نیز در پی بازداشت مدیرعامل تلگرام، کارت جدیدی با نام #FREEDUROV را به بازی خود اضافه کرد. ایلان ماسک و «ادوارد اسنودن» نیز ازجمله کسانی هستند که به بازداشت پاول دورف اعتراض کرده‌اند.

در پی بازداشت پاول دورف، بازار رمزارز‌های مبتنی بر تلگرام با کاهش شدیدی مواجه شد؛ برای مثال، ارزش بازار توکن Toncoin با کاهشی ۲.۷ میلیارد دلاری روبه‌رو شد. توسعه‌دهندگان بازی‌های کریپتو بر بستر تلگرام نگران این موضوع هستند که بازداشت دورف تأثیری منفی بر فعالیت و آینده آنها بگذارد.

گفته می‌شود بازداشت دورف در فرودگاه فرانسه به اتهام تسهیل مواردی همچون تروریسم، فروش مواد مخدر و کالا‌های سرقتی بر بستر تلگرام انجام گرفته است. مقامات فرانسوی ظاهراً مدیرعامل تلگرام را به نداشتن نظارت کافی روی این پلتفرم متهم کرده‌اند. / دیجیاتو

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار